Hidden Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Jeg brente noen MP3 filer som ble konvertert til WAV for CD formatet her om dagen, det ble 11 låter. Spilte så av CD'en på anlegget i stua, og da DVD spilleren (Marantz) kom til låt 7 ble det problemer, den fant den så vidt, og den var full av støy. Alle låtene etter den ble spilt av, men det kom ingen lyd. Jeg brukte Nero Express 5 - uten at jeg tror det skal ha for mye å si. Man skal ikke måtte være nødt til å bruke 6 bare for å unngå slikt. Så lot jeg en kamerat prøve den på sin CD spiller hvis merke jeg ikke husker for øyeblikket. Han opplevde akkurat det samme, så jeg lurer på hvor det gikk galt? Alle utenom en av låtene er i 128bps kvalite, noe jeg har hørt er dårlig nytt når man konverterer dem til audio CD, stemmer dette? Men selv den som er i 192bps kvalitet laget problemer. CD-r platene er som sagt Proview, sertifisert for 12x (brente den i den hastigheten da det blir mye feilbrenning om jeg går til 24x). Skal sjekke omkring hva som er det beste merket og typen for å brenne musikk, men dette var ikke så viktig (ellers ville jeg aldri brukt 128bps filer). Er uansett nysgjerrig på hva som gikk galt og hva jeg kan gjøre for å forhindre dette. Har bare et par igjen av disse CD-ene, og vil kjøpe TDK eller noe annet neste gang. Bruker en BenQ CD-RW brenner, maks hastighet 52x, har ikke oppdatert firmwaren (det er såvidt jeg vet ingen oppdatering tilgjengelig for den ennå). Endret 25. mars 2004 av Hidden Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg vil holde en knapp på at de proview platene er for dårlige. Spilles platen ok på PC'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå