Yassa Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Jeg har greid å få Multiplieren opp til 8.0*110 og dermed fra 750 mhz til 880 mhz. men når jeg prøver å få opp Multiplieren opp til 8.5 eller mer får jeg ikke gå inn på selve Windows 98. Maskinen starter men ikke in i Windows 98. Jeg tror det kansje er pga. lite Volt. Men vet ikke hvordan jeg skal få opp volten. Pleas i need help!!! Asus A7V-E hovedkort Duron 750 mhz Geforce 2 mx 60 gb Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Du må låse alle l7 broene så blir volten 1.85 Lenke til kommentar
pegg Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 du stiller volten enten i bios eller jumpere på hovedkortet Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 A7V-E har ikke Vcore instillinger. Må, som Yngve sa, låse opp L7 på samme måte som L1 på CPU. Kjører min på 978 Mhz med 9,5 multiplier. Det ***** kortet vil ikke gå på høyere FSB. 1,8 Vcore (bare låst opp den ene L7-broa) Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Viktig å få med seg: Nyere hovedkort med voltinnstillinger i BIOS jukser. Gir man CPU 1,75 v i BIOS vil BIOSen egentlig gi 1,85 v. Det skjer med Abit kortet mitt, jeg har sett andre oppleve det samme. Jeg fant ikke ut hvorfor i ******* 1,4GHz lå rundt 60g idle med standardvifta og standard hastighet. Det fant jeg ut da jeg lastet ned MBM litt senere. Da fant jeg ut at voltagen sto på 2,12V på VCORE! I BIOS stod det 1,75v(default). I mellomtiden hadde jeg selvfølgelig kjøpt en turbovifte. Men jeg flashet BIOS med Abit voltage trick i BIOS(lastes ned på ocshoot.com). Nå kunne jeg stille volten opp til 2,24V! Abit fjusker på alle slike kort. Siluro kortene er alle stilt til ekstreme spenninger på korta. hovedkort også-jeg er ikke sikker om jeg vil kjøpe fra Abit mer. Fordi de tenker mer på å ha godt rykte, enn å tenke på kundene. I dag kjører jeg min opplåste t-bird på 1753,5MHz; selv om jeg angrer bittert på at jeg ikke kjøpte meg et Epox kort istedet! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Kjøp nytt kort. Jeg hadde hell i uhell. Jeg kjøpte ett dårlig a7v-e. Det gikk i stykker. Sendte inn til ps å fikk nytt. Slutta å funke etter to måner. Sendte inn å sa at jeg kunne tenkt meg ett nytt merke å nevnte at jeg hadde fått opp i 1050 på ett annet kort (abit ka7.) De sendte meg ett aopen ak73 1394 (som jeg i går fant ut at egentlig var ett ak73 pro.) Med dette klarer jeg 950 MHz på 1.85 volt. Leste i manualen at jeg fikk bedre klokking med å stille main power på kortet til 3.3 fra 3.4. Skal prøve dette når jeg får hardisken fra service. (røk etter strømbrudd på ett lite privat treff i ett sånn ungdoms hus) Så selg ditt a7v-e på qxl for 1000 kr å kjøp ett nytt og bedre kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå