Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken ADSL i prisklassen 300-350 kr ?

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte fra min 2Mbit NGT-linje som jeg delte med 3 andre om en ukes tid og trenger nytt ADSL-abb. Jeg har sjekket telepriser og bredbåndstesten hos IT-avsien og digi.

Ser at det er en del leverandører i prisklassen 328-349 kr/mnd som kan levere 704/128-hastighet. Det holder for meg. Jeg bor midt i Trondheim så jeg renger med at alle kan levere her. Men hvilken bør jeg velge:

• Tele2 ADSL Medium 7. 328,00 [les mer] 128/704 Kb/s
  • Tiscali ADSL Xtra 334,00 [les mer] 128/704 Kb/s
  • BlueCom ADSL 720 349,00 [les mer] 128/720 Kb/s
  • NextGenTel ADSL Alpha 349,00 [les mer] 128/704 Kb/s
  • Telenor Online ADSL 349,00 [les mer] 128/704 Kb/s
  • Symfonika AS ADSL 349,00 [les mer] 128/720 Kb/s

Hvilke har lavest innmeldings-priser og er greiest å ha med å gjøre? (stabilitet, kundeservice etc) Jeg vil helst også unngå de problemene jeg hadde med NGT-routeren min (Lyd nekter å funke på MSN-messenger) og noen andre port-relaterte problemer. Jeg vil også kunne koble til flere PC'er via HUB'en jeg har liggende her. Hva med leveringstid? Så da er spørsmålet: Hvilken bør jeg velge? Kanskje dere har noen andre forslag også, men vær snill å ikke foreslå noe som er veldig mye dyrere, det vil jeg ikke ha.

Edit: La til Tele2 og vil presisere at jeg helst ikke ønsker noe binding på mer enn 6 mnd.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Bluecom 720 / 128 linjen, og er fornøyd. Jeg har vært Bluecom kunde i 2år, og må si meg meget fornøyd med support / kundeservice i tiden jeg har hatt Bluecom som ISP.

Er forsåvidt lett å dele linja, med switch / hub (Jeg har nokia modem med 4 porter innebygget hub, så jeg har ikke noen switch per dags dato). Hver pc får hver sin dynamiske ip (3-5 stykk totalt.). Ellers så slipper man alle de port problemene fordi man ikke behøver og ha en router.

Jeg vil påstå at Bluecom er et godt valg. :yes:

Lenke til kommentar

Det høres ut som mange har gode erfaringer med bluecom.. Virker bra på sidene deres også (sto ingenting om bindingstid slik som hos NGT)

Men jeg lurer på en ting: ca 1800 kr for innstallasjon med montør. Er ikke det litt mye? Er det enkelt å gjøre det selv når det aldri har vært telefon i leiligheta?

Lenke til kommentar

hmmm....

nå må dere komme til fornuft her. Hvorfor ikke velge NexGenTel sin pakke?

Har selv NGT og det er dønn stabilt, samt du får større hastighet enn det du betaler for og ingen begrensin for nedlasting eller antall pcen du kan ha tilkoblet til routeren (vel, er begrensing på 255 brukere pga. DNS-serveren, men tror ikke at noen her har så mange pcer hima.) :D

GO NextGenTel ! :thumbs:

Lenke til kommentar

Har hatt telenor i over 2 år og har ikke hatt en eneste ting å klage på utenom kvotesystemet. Men nå er det jo ikke kvote heller lenger heller og du får med Norton Internet Security 2004 som inneholder både firewall og antivirus (meget bra). 50 mb hjemmesideplass. Masse epostadresser.

Med min linje på 704/128 ligger jeg stabilt på 85/90 kb/s download.

Tror telenor opererer med 4 uker fra bestilling til du kan bruke nett.

Kundeservice er meget bra.

http://privat.telenor.no/dinesider/Adsl/ad...?a=goAdslPriser

Endret av brazir
Lenke til kommentar

brazir: Telenor virker jo også grei, til tross for sin ex-monopol status. Jeg så de skulle fjerne innmeldingsgebyret også. Men hvordan er dette å dele med andre PC'er. (Regner med å ha et par-tre stasjonære og en laptop'er her.)

Edit: Bør jeg slå an på den ADSL-routeren til 490 kr eller bør jeg kjøpe en annen?

Kommer det noen tillegg i prisen fordi jeg ikke vil ha fasttelefon?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...