ArachnO Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Leste workloggen til Diablito2k her forleden, og ble skikkelig frista til å lage et vannkjølingssystem, jeg og! Jeg har før sysla med sølvstøping, laga smykker og sånt, så jeg tenkte - hvorfor ikke forsøke å støpe en kjøleblokk i sølv? (bortsett fra prisen på sølv da, men jeg har endel liggende). Jeg er en lutfattig student for tida, men det ser ut til at lykken smiler til meg, og jeg kan få tak i en kupévarmer-radiator fra en gammel Citroën GS av pappa! Hurra! Når det gjelder pumpe, har jeg sett at MaxiJet MJ1000 har fått skryt her på forumet. Den er jo temmelig billig i forhold til kapasitet (og støy?), så jeg kommer antagelig til å kjøpe en sånn en. Er det i det hele tatt noen som har erfaring med biltema-pumpene? Har jo lest at disse skal være skrap.. Så et lite spørsmål til - hvordan bør jeg lage festemekanismene for blokka? Dessverre har jeg et hovedkort (NF7-S v2) uten de fine hullene, så det må bli noe annet enn skruer.. Offeret/den heldig utvalgte cpu'en for kjølingen er en Barton 2500+ som slett ikke trives i nåværende selskap av en trist MIST silent twin.. 50 grader load uten overklokking er jo bare tragisk.. Tenker jeg lager en worklog når jeg får tatt litt bilder, dersom dette kunne være interessant? Eivind Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg vet ikke om det er så lurt å støpe den, i jern som er støpt er det alltid masse luftbobler, som gjør at det får høyere termisk motstand, jeg vet ikke om dette gjelder med sølv, men det er en tanke. Det ville vært urkult med hjemmelagd blokk i sølv Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Ja dette kommer å bli morro.. Gleder meg til resultatet av en sølv-blokk Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Ikke dumt, men høres dyrt ut.... BTW, NF7-S V2 har de fire hullene rundt socket... Lenke til kommentar