nree Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Hei, Jeg har ein mor og ein far som ikkje er så flinke med data... Ein dag skulle mor mi sjekke mailen sin. Hun opna ein mail + opna vedlegge... Da restarta pc'n øyeblikkelig... Jeg leste her at viss vi dro ut nettverk/brebåndkabelen skulle ikkje dette oppstå... Jeg prøvde dette og de fnka jo ganske bra Men jeg må jo kunne bruke mailen, sa mor mi... Så jeg instalerte ein brannmur (Norman) så funker veldig godt på min maskin. Da jeg nå skrudde den på men kabelen i kom de opp ein hau med programmer som ville og måtte ha internett tilkobling. Jeg trykkte Ja på de fleste og til slutt kom det ein som hette "winlogon.exe" jeg trykka Ja og pc'n Restarta... jeg har prøvd og trykke nei, men de står at den er i bruk for og sende og mota e-post... så når jeg trykka nei funka ikkje e-post programmet... Er de noen som vet hva vi kan gjør? På forhånd takk for alle innlegg.. Endret 29. august 2004 av goggen90 Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 1. Norman er IKKE er god brannmur 2. Norman er IKKE en god anti-virus 3. Skaff deg en god bannmur OG anti-virus, rensk maskinen for virus og spyware. Selv bruker jeg Trend Micro PC-Cillin 2003 mot virus og jeg har en hardware-brannmur (d-link 604). Ad-aware ifra www.lavasoft.de tar seg av spyware. PC-Cillin Internet Security skal visst være god både mot virus og som brannmur, men den har jeg ikke testet selv. Du kan derimot hente ned en demo-versjon av PC-Cillin Internet Security fra trendmicro.com og hvis du synes den virker bra så kan du jo kjøpe fullversjonen. For å si det slik: Hvis Norman ikke fant virus, men et annet program gjør det så bør du bytte program. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 har og hørt fra forskjellige kilder at PC Ciliin er j bra. Krever lite systemressursar (i motsetmning til norton som bruker ALT), tar lite plass, har små oppdateringar. har sjøl PC Cillin internet security 2002 og er ganske fornøgd. tok ikkje meir enn et kvarter å oppdatere første gang (kvarter med oppdateringar på 2-3 år) sjøl om det var "alle" virus etter 2001. Eg har 64k ISDN. har ikkje brukt det så lenge (oppdaga for ei lita stund sia at dette var bundla med alle MSI produkt) så har ikkje fått prøvd det så mykje hittil, men er ganske fornøgd. ellers, viss du ikkje har eller kan få tak i virusprogram, kan det hjelpe med reinstallering av windows.. men det er kanskje ikkje så populært.. husk backup av alle dataene til foreldra dine da! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Lukter av denne karen her : http://www.f-prot.com/virusinfo/descriptions/netsky_d.html Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Winlogon.exe skal ikkje vere eit virus i win2000 og XP så lenge det står at system er brukar på den. Winlogon er kort sagt kontrollen over innlogginga på pcen. Så fila er ei original windows fil. At du får restart ved avsluttng av denne fila er ikkje så veldig rart, Eks eit hus vil rase viss du tar ut nok murstein av grunnmuren (i windows er det nok med ei fil av rett type. Andre filer som vil gi restart er svchost,.exe der Network service er brukar Standardfiler frå windows Csrss.exe ctfmon.exe explorer.exe lcfd.exe lsass.exe mdm.exe services.exe smss.exe svchost.exe (3-4stykker) system System Idle Process taskmgr.exe (Windows task manager) winlogon.exe Programrelaterte standerder: iexplorer.exe (internett explorer) msnmsgr.exe (msn messenger) Men for å finne ut kvar andre filer er /ligger bruk aida 32 og velg enterprise versjonen på download mvh JanEirik wuauclt.exe (windows update) Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 har og hørt fra forskjellige kilder at PC Ciliin er j bra. Krever lite systemressursar (i motsetmning til norton som bruker ALT), tar lite plass, har små oppdateringar. har sjøl PC Cillin internet security 2002 og er ganske fornøgd. tok ikkje meir enn et kvarter å oppdatere første gang (kvarter med oppdateringar på 2-3 år) sjøl om det var "alle" virus etter 2001. Eg har 64k ISDN. har ikkje brukt det så lenge (oppdaga for ei lita stund sia at dette var bundla med alle MSI produkt) så har ikkje fått prøvd det så mykje hittil, men er ganske fornøgd. ellers, viss du ikkje har eller kan få tak i virusprogram, kan det hjelpe med reinstallering av windows.. men det er kanskje ikkje så populært.. husk backup av alle dataene til foreldra dine da! Hei! Bruker selv Norton Antivirus og brannmur. Er helt fornøyd med valget.Synes ikke disse bruker så mye av systemressursene. Hvordan bruker dem alle ressursene da? mvh Dan Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Bruker selv Norton Antivirus og brannmur. Er helt fornøyd med valget.Synes ikke disse bruker så mye av systemressursene. Hvordan bruker dem alle ressursene da? mvh Dan Norton Internet Security krever en god del ressurser ved oppstart og ved antivirus scanning så tar den enormt med ressurser sammenlignet med andre. Bruker selv Norton, og er stort sett fornøyd. Noe jeg ikke liker er hvordan oppdateringene utføres. Med meg så oppdaterer den seg bare dersom jeg logger meg på systemet. Selv om den skal gjøre det uansettt tid.. Også noen oppdateringer krever at du må starte maskinen på nytt. Men litt on topic her: Som Jankee sier så er Winlogon.exe en Windows Prosess som validerer innloggingen av brukeren. Er du ikke lenger validert, så vil du ikke kunne kjøre Windows.. Endret 20. april 2004 av TCi Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 har og hørt fra forskjellige kilder at PC Ciliin er j bra. Krever lite systemressursar (i motsetmning til norton som bruker ALT), tar lite plass, har små oppdateringar. har sjøl PC Cillin internet security 2002 og er ganske fornøgd. tok ikkje meir enn et kvarter å oppdatere første gang (kvarter med oppdateringar på 2-3 år) sjøl om det var "alle" virus etter 2001. Eg har 64k ISDN. har ikkje brukt det så lenge (oppdaga for ei lita stund sia at dette var bundla med alle MSI produkt) så har ikkje fått prøvd det så mykje hittil, men er ganske fornøgd. ellers, viss du ikkje har eller kan få tak i virusprogram, kan det hjelpe med reinstallering av windows.. men det er kanskje ikkje så populært.. husk backup av alle dataene til foreldra dine da! Hei! Bruker selv Norton Antivirus og brannmur. Er helt fornøyd med valget.Synes ikke disse bruker så mye av systemressursene. Hvordan bruker dem alle ressursene da? mvh Dan egne erfaringar.. installerte på ei maskin (ikkje verndens beste akkuratt, men alikavel) og etter det gjekk ingen ting framover.. avinstallerte og alt virka som normalt atte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå