Gå til innhold

retur av produkter til komplett.no


Anbefalte innlegg

hei, jeg skal sende tilbake en minnebrikke til komplett.no, fordi jeg tror den er defekt.

Sendte mail til dem for noen dager siden og spurte om det var greit om sendte varen tilbake og hva garantien var på den. Fikk svar at det var greit at jeg sendte brikken tilbake og at det var et års garanti på varen, men jeg måtte huske å sende ved et returskjema, hvor jeg skulle skrive hva som var feil.

Atl det der ar forsåvidt greit, men på returskjemaet står det at de skal teste varen og hvis de ikke finner ut at den er defekt, vil det fakturere en timepris på hvor langt tid det tok å teste varen samt returporto.

det jeg lurer på er om det er noen som vet hvor stor times prisen på denne testinga er?

det er litt dumt å få en regning på 1000 kroner :sad:

en ting til: hvem er det som betaler portoen på varen jeg sender til dem, er det meg eller dem?

 

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


de tar 400/time og bruker de 2 timer på å teste en minnebrikke har de segflis i hue. De bruker trolig en maskin få å teste disse så en 1/2 er vel å beregne...


 

Det tar maks 10 sek å teste en RAM-brikke, men maskina som tester brikken koster ca 25 000,-.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-27 12:20, cooltech skrev:

Quote:


de tar 400/time og bruker de 2 timer på å teste en minnebrikke har de segflis i hue. De bruker trolig en maskin få å teste disse så en 1/2 er vel å beregne...


 

Det tar maks 10 sek å teste en RAM-brikke, men maskina som tester brikken koster ca 25 000,-.

 

Nja nå skal jo brikken pakkes opp, reistreres, testes, registrere testinga osv så 1/2 time er vel greit regna det :smile:

Lenke til kommentar

jeg har dårlig erfaring med komplett, et år siden kjøpte jeg et skjermkort, det var defekt så jeg sendt det tilbake.

etter ca en 3 uker fikk jeg det tilbake og de sa den fungerte fint (jeg vet kortet var defekt, testet det på 3 maskiner)

Da ble jeg forbanna å sendte det tilbake ved å bruke angrefrisktloven, de kunne jo ikke si at det ikke fungerte nå som de allerede hadde bekreftet at det fungerte fint : :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-27 12:09, ligebli skrev:

Alle snakker om Komplett her, hva med PSdata, jeg har meget god erfaring med dem.




 

Samme her :smile:

kjøpte et KT3 ULTRA-ARU kort sammen med en XP1900+ fra dem.

Fikk varene ganske fort og dem er veldig hjelpsomme når du ringer dem og spør om hjelp oxo.

psdata og multicom er dem jeg liker best :smile:

 

Mio

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk akkurat fått byttet en defekt minnebrikke fra Komplett selv.

 

Jeg ringte først, og kundebehandleren skrev en retursak mens vi snakket. Jeg merket så returskjemaet med et referansenr han ga meg. Jeg postla så pakken min (rekommandert). Husk å merke pakken "retur"!

 

Som ventet er de ikke like raske på service som på salg, så det kan ta inntil ei uke fra de mottar varen til de tester den.

 

Dersom de finner feil på varen, får du refundert dine portoutgifter ved å framvise kvittering (jeg scannet inn og sendte bilde).

 

Jeg vet ikke hva de tar dersom det IKKE er feil på varen. Men kundebehandleren fortalte meg at det er feil på bare 50% av varene de får i retur. Derfor har de også sluttet med å sende ny vare før de får inn den gamle.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-27 12:20, cooltech skrev:

Quote:


de tar 400/time og bruker de 2 timer på å teste en minnebrikke har de segflis i hue. De bruker trolig en maskin få å teste disse så en 1/2 er vel å beregne...


 

Det tar maks 10 sek å teste en RAM-brikke, men maskina som tester brikken koster ca 25 000,-.

 

dem trenger ikke en maskin til 25000... dem trenger egentlig ikke en maskin engang.. Diskettstasjon, hovedkort, cpu, grafikkort og et lite program ved navn memtest....

 

Det er det dem bruker i butikken til komplett på stovner

Lenke til kommentar

Jeg har fått byttet rambrikke hos komplett som ble ødelagt, da fikk jeg en ny en nesten med en gang.Minuset var at jeg sto i en halv time i kø.

Det beste rådet jeg kan gi er å kjøpe varene i butikken og spare på kvitteringen.

 

HVA DERE ENN GJØR, IKKE KJØP NOE PÅ TOPP DATA PÅ LIERTOPPEN.

MINDRE SERVICEVENNLIGE BUTIKKMEDARBEIDERE SKAL DERE LETE LENGE ETTER.

Lenke til kommentar

Med fare for å hisse på meg en haug mennesker MEN :

 

jeg har jobba og jobber fortsatt med en del service og returer på divere dataprodukter. For det første er det uuuuutrolig mye bruker feil. Var borti en kar som hadde fått "defekt" hk to ganger... det tok meg 5min å "reparere" det

 

Nummer to, Ting Tar Tid ! jfr. Forsvarets tre t'er. Retur/service er en omstendig ting og jeg forstår at butikker, som komplett (som med stor omsetning får en del retur), har en tre ukers tid på service.

 

Et stort problem idag er at folk skriker altfor mye om ting dem ikke har greie på. Hvor mange her har jobba med retur/service ? spesielt når man handler via nettet, så MÅ det ta lengere tid enn over disk.

 

PS : personer som er sur & sære, er vanskelige , kjefter og kommer med usakligheter kommer ofte sist i køen. Det er tross alt bare mennesker på andre siden av telefonlinja. Og hvis disse menneskene har en dårlig dag(dama stakk og huset brant ned) så kan du jo tro at dem er interessert i å være snill mot en som er tett i kjeften/trynet ! Du havner sist i køen <--- Been there, done that :grin:

 

Vær snill og grei, så årner vi detta for deg ! :grin:

Lenke til kommentar

Takk ufo! Endelig en som har litt peiling! Det er faktisk SKREKKELIG mye feil fra brukerens side, og hvis de ikke klarer å sette inn en rambrikke skikkelig, så er det selger som virkelig får gjennomgå. Jeg har sett utallige eksepler på varer som kommer inn i retur som fungerer 100% utmerket, men var feilinstallert av bruker. UANSETT(!!) hvor proff du tror du er, så kan man faktisk gjøre en feil.

 

Folk bør også bruke huet sitt når de skal sende ting i retur (defekte ting), og ta en titt på den respektive nettbutikkens returside. Det står det så utrolig enkelt hvordan man kan gjennomføre en retur av defekt vare. F.eks ved å sende direkte til produsent (noe som tar et par dager fra de har mottatt til ny vare er i dine hender).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-06 16:47, Energizer skrev:

Komplett er noe dritt. Jeg venter fortsatt på pc`n min som jeg bestilte 24. januar. 2 ganger har jeg fått defekta hovedkort.



PS-Web er ikke stort bedre...

Jeg venta i 1.5 år før maskina mi kom.

Feil på hovedkortet 2-3 ganger...

Kabinettet deformert.

Hver gang jeg forsøker å få dem til å sende meg nytt frontdeksel så ignorer de meg bare :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-10 01:22, ufo skrev:

Med fare for å hisse på meg en haug mennesker MEN :


jeg har jobba og jobber fortsatt med en del service og returer på divere dataprodukter. For det første er det uuuuutrolig mye bruker feil. Var borti en kar som hadde fått "defekt" hk to ganger... det tok meg 5min å "reparere" det


Nummer to, Ting Tar Tid ! jfr. Forsvarets tre t'er. Retur/service er en omstendig ting og jeg forstår at butikker, som komplett (som med stor omsetning får en del retur), har en tre ukers tid på service.


Et stort problem idag er at folk skriker altfor mye om ting dem ikke har greie på. Hvor mange her har jobba med retur/service ? spesielt når man handler via nettet, så MÅ det ta lengere tid enn over disk.


PS : personer som er sur & sære, er vanskelige , kjefter og kommer med usakligheter kommer ofte sist i køen. Det er tross alt bare mennesker på andre siden av telefonlinja. Og hvis disse menneskene har en dårlig dag(dama stakk og huset brant ned) så kan du jo tro at dem er interessert i å være snill mot en som er tett i kjeften/trynet ! Du havner sist i køen <--- Been there, done that
:grin:

Vær snill og grei, så årner vi detta for deg !
:grin:






 

Ja, så har vi de av dere som rett og slett ikke gidder å stikke hue ut av ræva for å se at sola skinner. Det er ikke mitt problem... et sitat som tydeligvis går igjen hos dere alle.

Når ting begynner å bli komplisert så sett folk på venting. la det gjerne gå en time slik at man legger på.

 

Når nå det er sagt så må jeg jo også si at jeg fikk enormt god behandlig hos infoCare via Komplett.no

En veldig hyggelig dame med den rette instillingen.

 

Jeg: "Jeg har et problem..."

InfocareDama: "Ikke nå lenger..." :grin:

 

Det er slikt vi vil høre.....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-10 17:00, ^trigger skrev:

Quote:


On 2002-04-10 01:22, ufo skrev:

Med fare for å hisse på meg en haug mennesker MEN :


jeg har jobba og jobber fortsatt med en del service og returer på divere dataprodukter. For det første er det uuuuutrolig mye bruker feil. Var borti en kar som hadde fått "defekt" hk to ganger... det tok meg 5min å "reparere" det


Nummer to, Ting Tar Tid ! jfr. Forsvarets tre t'er. Retur/service er en omstendig ting og jeg forstår at butikker, som komplett (som med stor omsetning får en del retur), har en tre ukers tid på service.


Et stort problem idag er at folk skriker altfor mye om ting dem ikke har greie på. Hvor mange her har jobba med retur/service ? spesielt når man handler via nettet, så MÅ det ta lengere tid enn over disk.


PS : personer som er sur & sære, er vanskelige , kjefter og kommer med usakligheter kommer ofte sist i køen. Det er tross alt bare mennesker på andre siden av telefonlinja. Og hvis disse menneskene har en dårlig dag(dama stakk og huset brant ned) så kan du jo tro at dem er interessert i å være snill mot en som er tett i kjeften/trynet ! Du havner sist i køen <--- Been there, done that
:grin:

Vær snill og grei, så årner vi detta for deg !
:grin:






 

Ja, så har vi de av dere som rett og slett ikke gidder å stikke hue ut av ræva for å se at sola skinner. Det er ikke mitt problem... et sitat som tydeligvis går igjen hos dere alle.

Når ting begynner å bli komplisert så sett folk på venting. la det gjerne gå en time slik at man legger på.

 

Når nå det er sagt så må jeg jo også si at jeg fikk enormt god behandlig hos infoCare via Komplett.no

En veldig hyggelig dame med den rette instillingen.

 

Jeg: "Jeg har et problem..."

InfocareDama: "Ikke nå lenger..."
:grin:

 

Det er slikt vi vil høre.....

 

Unnskyld, men tror du det er en normal policy hos serviceverksted på nettbutikkene?!? Hva en enkelt idiot gjør har da **** ikke noe med resten?! Vet du forresten hva grunnen til at du fikk god service fra infocare? Fordi dette firmaet jobber KUN med reparasjoner og service på skjermer/pc'er... o.l. Det aller værste med å jobbe med service er påståelige folk som selvfølgelig vet ALLER best, siden de har satt sammen pc for kompisene sine og dermed er ekspert. 90% av tilfellene viser det seg at grunnen til at rambrikken de leverte inn ikke fungerte var fordi de ikke fikk satt den skikkelig inn...

 

(Nei, jeg jobber ikke med service og reparasjoner nå og heller ikke i noen nettbutikk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...