Gå til innhold

No-cd crack

Anbefalte innlegg

Er det lovlig å laste ned og bruke en no-cd crack på et spill man selv eier?

Jeg mener det vurde være opptil brukeren selv om en skal skifte cd for hvert spill, eller om man vil bare trykke på ikonet for at det går opp.

PS! Ikke bruk denne posten til å poste sider som man kan laste ned cracks, da denne posten høyt sannsynlig vil bli stengt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror faktisk ikke det er lov siden du per definisjon "modifisere" og ødelegger deler av copy protection. Tipper det står et eller annet i discaimerne som ingen gidder å lese før man installerer.

Enig med deg et det er litt irriterene å høre, og vente på at cd/dvd spiller skal spinne opp og verifisere at riktig plate er i før man starter et spill... Særlig hvis du spiller flere titler på en gang. Så moralsk sett så mener nå jeg at så lenge man ar betalt for spillet så bør man ikke bli flamet på forumet for å bruke nocd patcher.

Du bør passe på å ikke overskrive exe fila når det legger inn en no-cd patch. Kan være kjekt å ha kopi av den originale exe fila i forbindelse med patching og slikt.

MazeKing

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

er fullstendig lovlig å benytte seg av no-cd crack på spill\programvare osv som man eier på lovlig vis.

dog er det ikke lov til å linke til slike ting her på forumet.

(bare så det er sagt)

Lenke til kommentar

Det er ikke lovelig.

De som utvikler spill har ikke noe som helst til overs for at det blir laget cracks til spill, tvert i mot!

Om det skulle vært lovelig så hadde utviklerne like gjerne lagt crack offesielt ut på deres nettside. Crack er faktisk grunnlaget til all piratkopisukesss av kopisperrer.

Lenke til kommentar
Det er ikke lovelig.

De som utvikler spill har ikke noe som helst til overs for at det blir laget cracks til spill, tvert i mot!

Om det skulle vært lovelig så hadde utviklerne like gjerne lagt crack offesielt ut på deres nettside. Crack er faktisk grunnlaget til all piratkopisukesss av kopisperrer.

tillater meg å quote en av den største crack sidene.

Keep the following in mind when making a backup of an Original Game CD:

You are LEGALLY ALLOWED to make a personal backup of an Original Game CD as long as you are the owner of the Original Game CD.

You are NOT ALLOWED to sell, rent or give away any backups of copyrighted Games CD's, as this is not allowed by Copyright Laws.

You MUST DESTROY any backups when you don't legally own the Original Game CD anymore (e.g. selling or giving it away)

Before making a backup, check in the supplied manual or on the back of the CD, if there are special conditions for making a personal backup.

You are ONLY allowed to ENTER --------------- if you need information to make a backup of an Original Game CD of which you are the legal owner. By Clicking the  ENTER button you agree with the above Notice!

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Man kommer nok ikke utenom at no-cd cracks hovedsaklig blir brukt til cracka spill. Selvom det står kvasimoralske regler på disse sidene er det vel ikke så mange som bryr seg om sånt. Utgangspunktet for disse sidene er helt greit, men bruken er nok noe helt annet. Hvor hardt er det å sette inn en cd?

Lenke til kommentar
Man kommer nok ikke utenom at no-cd cracks hovedsaklig blir brukt til cracka spill. Selvom det står kvasimoralske regler på disse sidene er det vel ikke så mange som bryr seg om sånt. Utgangspunktet for disse sidene er helt greit, men bruken er nok noe helt annet. Hvor hardt er det å sette inn en cd?

Tydeligvis ekstremt tungvindt i følge folk..

Lenke til kommentar
særlig når man som meg, ikke gidder å legge dem i coveret igjen :p går utover cdene det skal jeg si deg

Hørt om cd-mapper? Fine ting.

Bruker nocd-crack på omtrent alle mine spill, da jeg hater å måtte lete blant en haug med cd'er bare for å starte et spill.

Å ha cdene sine i en haug er generelt dumt.

Konklusjonen må bli at de som ikke orker å bruke noen få kalorier på å sette inn en cd bruker dumme unnskyldninger for å bruke cracks. Om man ikke klarer å holde orden på noen stakkars blanke plater, ja så har man et problem. Jobb innen bibilotekaryrket, og lignende ryddige yrker bør oversees. :laugh:

Lenke til kommentar
særlig når man som meg, ikke gidder å legge dem i coveret igjen  :p går utover cdene det skal jeg si deg

Hørt om cd-mapper? Fine ting.

Bruker nocd-crack på omtrent alle mine spill, da jeg hater å måtte lete blant en haug med cd'er bare for å starte et spill.

Å ha cdene sine i en haug er generelt dumt.

Konklusjonen må bli at de som ikke orker å bruke noen få kalorier på å sette inn en cd bruker dumme unnskyldninger for å bruke cracks. Om man ikke klarer å holde orden på noen stakkars blanke plater, ja så har man et problem. Jobb innen bibilotekaryrket, og lignende ryddige yrker bør oversees. :laugh:

Hvorfor bruke kalorier på noe en kan slippe. Har laget Image-filer av alle spillene jeg bruker en del, og de som ikke funker uten nocd-crack bruker jeg nocd-crack på. Greit å bare kunne dobbelklikke på en snarvei på skrivebordet, og slippe å bruke cd'ene i det hele tatt. Har en liten pjokk på fem år i huset, og det kan ikke sies at han er forsiktig nok med cd'ene, og ved bruk av image-filer og nocd-crack slipper jeg å tenke på dette. :idea:

Lenke til kommentar
Om man ikke klarer å holde orden på noen stakkars blanke plater, ja så har man et problem. Jobb innen bibilotekaryrket, og lignende ryddige yrker bør oversees. :laugh:

Hehe, jeg studerer for å bli bibliotekar og jeg har også jobbet i videobutikk. Det er utrolig hvordan folk klarer å behandle DVD-er og CD-er. Ta cd/dvd ut av coveret, plasser det i spilleren. Når man er ferdig legger man det tilbake i coveret. Ikke akkurat store ferdigheter som kreves for å gjøre det her, skulle man tro ihvertfall. Blir ikke riper eller fettmerker om man bare behandler de korrekt. Og faktisk så har bibliotekarer ganske god oversikt over sine dvd-er og cd-er ;) Det er en stor del av jobben vår det å finne igjen ting og tang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...