Gå til innhold

Spille fra videospiller over til pc?

Anbefalte innlegg

Jeg har mange filmer jeg ville ha spilt over til pc og så redigert dem der.

jeg har rød,gul og hvit ingang på pcen og s-video som jeg kobler til en scart og setter den inn i videospilleren så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke får det til.

Jeg har Pinnacle.

Når jeg tester så kommer det ikke opp noe bilde i Pinnacle..

håper noen kan hjelpe

:thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså. De utgangene du har der er ganske sikkert UTGANGER ikke innganger :)

Du må kjøpe noe nytt for å ta inn video om du ikke har det..

Har du f.eks firewire kan du kjøpe en "dazzle" som konverterer fra analoge signal til digitalt - eller motsatt vei. Ganske hendig - brukte den senest i dag. :)

Lenke til kommentar

hvr kan jeg få kjøpt en sånn?

er den dyr?

På den siden han karen sa at jeg skulle se på så sa de at jeg kunne kjøpe en scart som m kan bytte på til ut/inn?!?!?

Jeg har en HP avilion t 170.no ( hvis det sier dere noe)

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du trenger en slik "dings". Vet ikke hva du har prøvd, men du skriver at du kobler rød/hvit (lyd) gul (video) og S-video til en scart.

I utgangspunktet skal du enten koble gul (video) eller S-video, ikke begge delene.

Det du bør prøve er å koble lyden (hvit/rød) og video (gul) til en TV for å være sikker på at du får noe ut av videospilleren, hvis ikke må du evt. kjøpe en vendbar scart (inn/ut). Dette får du i alle TV butikker ( El-kjøp,Expert osv.)

Hvis du får video/lydsignaler ut, kobler du kablene til PC`en. Du skriver at du bruker Pinnacle, men ikke hvilket program. Bruker du Studio 8 eller nyere, og du har satt opp TV kortet eller skjermkortet som capture source i dette programmet, videospiller er slått på, burde denne detekteres. Hvis du startet studio 8 i fra

start->Programs-> studio 8, finner du et lite program som heter AM Capture. Får du fram noe bilder her, men ikke i pinnacle studio, kan det være du mangler en driver (WM???) husker ikke hva den heter. Bruker du tidligere versjoner (studio 7, har du nok store problemer med å overføre analog video og trenger muligens en slik boks, men feilkildene kan være mange, og en slik boks er ikke spesielt billig, så vær nå sikker på at du har elimenert eller identifisert alle feilkilder/problemer før du løper å kjøper en slik boks.

Lenke til kommentar

Jeg fikk tik å spille over filmen i sta i pinnacle 8, men det ble utrolig dårlig kvalitet på filmen.

Jeg kjøpte en sånn scart sak som man bytter om på og det funka, men så var det jo bilde kvaliteten. lyden ble helt fin men bilde :no:

har jeg gjort noe galt da?? eller skal jeg bli så elendig kvalitet??

Lenke til kommentar

Hva brukte du som video-inngang på PCen da? Video-inngang på skjermkortet gir etter min erfaring ikke så god kvalitet, men langt i fra dårlig. Mest sannsynlig sto kvalitetsinnstillingene i Studio 8 på en lav setting.

Lenke til kommentar

Prøv å gjøre det samme igjen, kanskje du ikke mister så mange bilder da. Min erfaring er at når den først har begynt å droppe en frame, så dropper den mange flere uten grunn...

Du skal kunne få den samme kvaliteten med Avi også, se om du kan få den på manuell, og så stille bitrate og oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...