PelsJakob Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg har et Ericsson ADSL-modem og en CNet-svitsj som jeg ønsker å koble sammen, slik at jeg kan benytte ADSL på to maskiner. Men hvordan kobler man dem sammen? Skal jeg bruke tre ledninger, og koble en fra modem til svitsj, en fra svitsj til maskin 1, og en fra svitsj til maskin 2? Finner ikke noe om dette i bruksanvisningene. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 hvilken isp har du? hvis du har en som gir deg flere iper kan du bare koble modemet rett i switchen. hvis ikke må du ha en ruter eller dele internett på den ene dataen(to nettverkskort) Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg har et Ericsson ADSL-modem og en CNet-svitsj som jeg ønsker å koble sammen, slik at jeg kan benytte ADSL på to maskiner. Men hvordan kobler man dem sammen? Skal jeg bruke tre ledninger, og koble en fra modem til svitsj, en fra svitsj til maskin 1, og en fra svitsj til maskin 2? Finner ikke noe om dette i bruksanvisningene. Takker for all hjelp. kablinegn er følgende: kabel fra tlf kontakten inn i modemet... TP kabel fra modem inn på svitsj, (forskjellig fra modem til modem om denne er krysset eller ikke) Vanlig TP fra pcene og inn på svitsjen... men dette fungerer antagligvis ikke hvis du bruker pcen til og "diale" med...da må du sette opp modemet til og diale... Telenor bruker denne varianten om at du må diale fra pc... på de nye løsningene så setter de opp modemene til og diale.. slik at det fungerer med ovennevnte løsning... Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) hvilken isp har du? Tele2. hvis du har en som gir deg flere iper kan du bare koble modemet rett i switchen. Tele2 gjør dette, hvis jeg forstår riktig: Fra og med 1.1.2004 leverer vi Ericsson ADSL-modem med NAT-konfigurasjon som gjør at du kan koble til flere PC'er hvis du har en HUB eller switch. Modemet deler automatisk ut lokale ip-adresser. (min utheving) Endret 25. mars 2004 av PelsJakob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå