ligebli Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Jeg bruker lykortet stort sett til MP3 avspilling. Har lydkort på hovedkortet AC97. Er det noe forbedringspotensiale i lydkvalitet ved kjøp av et lydkort til 400-500 kr ? er det noen som kan gi noe tips her ? Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Bedre kvalitet en AC97? Har du det samme chips som står på mitt hovedkort, ja da skal det ikke mye til for å få økt kvalitet du :sad: Nei, se å skaff deg et lydkort, våger nesten å påstå at ethvert annet er bedre enn det innebygde du har, men gå for et Sounblasterkort (f.eks. Sounblaster Live! Player 5.1, et bra kort til under 400 kroner). Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Legg på noen kroner og kjøp rimeligste Soundblaster Audigy kortet. Kortet leverer godt lyd via "monster-kabel" til surround oppsettet. Hvis du ikke har firewire får du det med på kjøpet. Yoda Lenke til kommentar
bertie Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Jeg vet ikke hvordan hardware du har ellers, men mine erfaringer med Creative er at mange opplever trøbbel med drivere og konflikter med annet hardware Spesielt 5.1 kortene... Vet ikke hvordan det er med Audigy... bertie Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 27. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2002 jeg bruker win XP og mandrake 8.1 Gir dette problemer mot SB 5.1 eller audigy ? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Det er veldig individuelt, men gå for et Audigy-kort hvis du skal ha Creative. Det er ikke store forskjellen i pris, og det skal jo være bedre... bertie Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Kjøp SBLive 5.1 Player Bulk. 399,- Da får du mye for penga.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå