Gå til innhold

Fikk meg Dremel i går - tips&tricks?

[ReXoR]

Anbefalte innlegg

Fikk meg en Dremel i går, og har begynt å kutte litt med den.

Bruker en fleksibel akse, men den greia spiser jo rett&slett kutteskiver.

Presser jeg for hardt ned eller er det sånn at jeg bør kjøpe inn et par hundre kappeskiver?

hadde vært fint med litt tips til å kutte i diverse ting. (vanlig sideplate på kabinett, plexi, etc).

Har hørt (og erfart) at en lur ting, er å kutte i motsatt retning av den retningen som aksen roterer (altså at jeg drar den mot venstre, motsatt vei av skriveretningen)

Skal også kutte litt plexi - omlag 3mm.. Noen tips? (bruke annet, lavt/høyt turtall, etc).

Prøvde meg i går på et støkke med plexi som jeg har "til overs", men måtte kjøre den opp i et nogelunde høyt turtall for å ikke laga no annet enn riper (også har jeg hørt at dersom man bruker et høyt turtall smelter plexi'n :o )

Håper noen har noen gode forslag til en Dremel Newbie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, for å unngå oppheting av materialer og skjæreskiven, kan du helle vann over område som kuttes. De fleste tilfeller trenger du bare å kutte litt, helle litt, osv.. Er det snakk om veldig høy varme som genereres, kan du helle en jevn liten strøm mens du skjærer. Det skal ikke så mye vann till for å kjøle ned tilstrekkelig. Problemet er vel at du kun har to hender og trenger en finurlig løsning, eller en hjelpende hånd for å få dette til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...