DesertGlow Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Har et problem med textarea-validering her. ##Utdrag av kode## if (document.hytte.hyttenavn.value == "") { alert("Du har glemt å fylle inn hyttenavn."); return false; } else if (document.hytte.veibesrivelse.value == "") { alert("Du har glemt å fylle inn veiveskrivelse."); return false; } ## Slutt utdrag kode## Den øverste sjekken fungerer fint på en tekstboks, mens den under skal være en validering på et tekstfelt, og det fungerer ikke i det hele tatt. Er det noen som har en god måte å sjekke om man har fyllt ut noe i et tekstfelt? Lenke til kommentar
pekle Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Upps, det var jo berre svada... Endret 25. mars 2004 av pekle Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) umh, forskjellen på textbox og tekstfelt er vel bare språket Mener du at den siste er et texaarea? Hmm, serveren min er seff nede nuh, så jeg får ikke sjekket (har det liggende der), men var det ikke text i stedet for value på textarea da edit; var visst litt sent ute, men er rimlig sikker på at jeg aldri har brukt innerText, selv om dette høres semantisk korekt ut Endret 25. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
pekle Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 edit; var visst litt sent ute, men er rimlig sikker på at jeg aldri har brukt innerText, selv om dette høres semantisk korekt ut Min feil, innerText vil ikkje funke for den teksten du akkurat har skreve inn. Lenke til kommentar
romiana Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 umh, forskjellen på textbox og tekstfelt er vel bare språket Mener du at den siste er et texaarea? Hmm, serveren min er seff nede nuh, så jeg får ikke sjekket (har det liggende der), men var det ikke text i stedet for value på textarea da edit; var visst litt sent ute, men er rimlig sikker på at jeg aldri har brukt innerText, selv om dette høres semantisk korekt ut Det er et textarea ja. Mener du at man skal bytte ut value med text eller inner text slik at koden blir slik: else if (document.hytte.veibesrivelse.text == "") { alert("Du har glemt å fylle inn veiveskrivelse."); return false; } eller slik: else if (document.hytte.veibesrivelse.innertext == "") { alert("Du har glemt å fylle inn veiveskrivelse."); return false; } Ingen av disse delene funker i alle fall, så hva er da galt med koden? Lenke til kommentar
pekle Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Veit ikkje om du har kopiert inn koden eksakt, men du skriv "veibesrivelse" i staden for "veibeskrivelse". value funkar forresten fint for både input og textarea for meg. Lenke til kommentar
romiana Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Veit ikkje om du har kopiert inn koden eksakt, men du skriv "veibesrivelse" i staden for "veibeskrivelse". value funkar forresten fint for både input og textarea for meg. Takker så mye Etter at trykkleifen ble rettet opp funker både value, text og innertext Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Vil bare advare om at text ikke virket i firefox i det lille eksempelet jeg skrev nå nettopp. Da ble [undefined] returnert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå