Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB mottatt!

Anbefalte innlegg

2. Sende kortet til HWB og betale portoen selv  :(

Dersom det er retur av en defekt vare har du krav på å få dekket frakt begge veier. Noen prøver alltid å lure seg unna...

- Judaz -

Er du sikkert på dette ? Hvis ja så komplett.no skylder meg betaling for 8ganger jeg har send tilbake fukka demo varer de siste 2åra !!!

Hehe er det ikke 12% rente for forseint betaling ? hehe :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svarer til tor-erik, det var kun viften som "løsnet", ribba satt like godt enda, tror det var noe galt med feste-mekanisemen.

Da kan det jo vel ikke ha noe å gjøre med de svarte plastikk-festene, de fester jo bare kjøreribba til kortet!

Når jeg tenker meg om var et et slags gul-hvitt lag mellom vifta og viftefestet, kanskje dette er det nye i den nye revisjonen? :hmm:

Lenke til kommentar

Tor-erik har du i det hele tatt brukt skjermkortet ditt? Du burdet egentlig berolige deg med at denne feilen oppstår ganse snart på di defekte viftene som powercolor hadde.

Hvordan man fester vifta til selveste skjermkortet er en bagatell, at man bruker plastikskruer er ikke noe problem da kortet ikke kommer over smeltetemperaturen på plastikk, uansett du kan jo se på denne tabellen på egenskapene til forskjellige plastikktyper :

http://www.allproducts.com/manufacture9/maingchau/p07.html

Og tenk logisk, hadde gpu gått over en viss temperatur så hadde den enkelt og greit død. Det kalles Elektromigrasjon og oppstår for eksempel på amd fra 85C og oppover.

Lenke til kommentar
Hele denne tråden hadde vært løst om bare trådstarter hadde kjøpt en Arctic VGA silencer... :thumbdown: jeg bestilte like godt en sånn med en gang for å slippe å lure på dette...

...Som trådstarter etter hvert har svart utrolig mange ganger på at han ikke vet hvordan man setter på. Hadde bare folk lest hele poster...

Tor-erik har du i det hele tatt brukt skjermkortet ditt?

Ja, i ca en uke nå. :thumbup:

Lenke til kommentar
har du grei fps i far cry da? husker jeg testa min kompis sitt pc 9800pro her, utrolig forskjell fra det jeg var vandt til :)

Har bra i Deus Ex 2 i 1024x768 @ 6x Multisampling. :D

I Far Cry sliter jeg litt, men kjører absolutt spillbart bare jeg har Textures på medium. Dette går jo på CPU/RAM, så... Litt lagg inni mellom, men det er det mange som har hatt!

Lenke til kommentar

Ser det er noen som anbefaler måten jeg brukte til å fjerne de svarte klipsene, og da er du heldig hvis du kan bruke klipsene igjen etterpå. (Er jo ikke alltid dette er så viktig da.)

Uansett, mina svarte plugger hadde en liten vri i forhold til hva jeg er vant til på slike plastklips: Det går en låsepinne inni dem, som trekkes opp fra ribbesiden, og så er det bare å dytte klipsene ut. Dette så jo ikke jeg, så jeg bare klemte til med tang på baksida som vanlig. Gikk etter hvert opp for meg hvorfor det var så himla mye knipekraft som måtte til.

Begge klipsene ble ødelagt, men jeg resirkulerte bare fjærene over på to M3 skruer med plastskiver. Piece of cake. Disse detter uansett ikke av :)

Lenke til kommentar
littt sent men kl er 5:39 og jeg kan si til dere det som Powercolor sa:

Alle kortene som kom til norge i Jula 24-31 er helt ok, har had mitt kort siden da og det funker enda

Ok, takker!

Det varmet mitt hjerte. Prøvde å få kontakt med PowerColor, men uten hell dessverre... :(

Lenke til kommentar
YIIKEES!

Mitt PC9800PRO med sorte fester ramlet av i går kveld! Et skikkelig brak i kabinettet før skjermen ble svart! Nå må jeg sitte med et gammelt matrox kort!

Hva skal jeg gjøre!?

Ramlet hele kortet av?

Hadde du ikke skrudd skrue i kabinettfestet, eller?

Eller var det bare kjøleren? Var det bare kjøleren, og du ikke har trikset med festene går alt på garantien-

Endret av KriB
Lenke til kommentar
YIIKEES!

Vifta på mitt PC9800PRO med sorte fester ramlet av i går kveld! Et skikkelig brak i kabinettet før skjermen ble svart! Nå må jeg sitte med et gammelt matrox kort!

Hva skal jeg gjøre!?

Edit: La til tekst.

Send kortet inn igjen, så får du et nytt et. Det der skal gå på garantien (kommer jo an på hvor lenge du har hatt kortet og om du har moddet litt på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...