Zardoz Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 farsken.. nå måtte jeg jo sjekke mitt skjermkort.. jeg har også de Svarte plastgreiene på vifta.. hvafaen.. hva var galt med den ? stoppern eller detter hele dritten av, om den gjør det ? Hm, vel, ikke akkurat mitt fagfelt, altså, men det er vel mer praktisk å ha metallplugger enn plastplugger hvis du skal bytte vifte. Plastpluggene kan bli ødelagt når du skal fjerne dem. Og da sitter man der med en vifte uten plugger. Når det gjelder forskjeller i ytelse mellom kortene har ikke jeg peil. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Ok, dette er ikke noe jeg er sikker på! Men jeg har fått vite av forskjellige folk rundt omkring her at svarte fester = gammel revisjon. Nå skal det sies at mine fester på en måte ikke ser helt like ut som dem på bildet som vises i denne posten, de er smale oppe og bredere nede, pluss at det er en slags fjær rundt dem. Men siden andre kort, f.eks. Hightech Excalibur ser helt likt ut, er det vel ikke sikkert at det er slik? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Du har vel ikke krav på å få byttet det før det er gått i stykker. Hvis du er innenfor angrefristen er det en helt annen sak. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 2. Sende kortet til HWB og betale portoen selv Dersom det er retur av en defekt vare har du krav på å få dekket frakt begge veier. Noen prøver alltid å lure seg unna... - Judaz - Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Sjekk gjerne produkt ID, OEM ID og knskje også biosdato i Sisoft sandra hvis dette er av betydning. På mitt kort er dette følgende: Video bios date: 03.11.19 OEM HARDWARE ID: FUN_0, VEN_1002, DEV_4E48, REV_00 Product ID: VEN_1002, DEV_1002 Revision: A/ 1(0) Dette kan jo kanskje hjelpe oss å sammenlikne kort? Jeg har identiske tall som deg i SiSoft Sandra 2002, utenom Product Hardware ID, hvor det står dette: VEN_1002, DEV_0002 Hva kan dette bety? Har du hatt noen problemer? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 2. Sende kortet til HWB og betale portoen selv Dersom det er retur av en defekt vare har du krav på å få dekket frakt begge veier. Noen prøver alltid å lure seg unna... - Judaz - Det er ikke en defekt vare... Enda. Jeg vil bare være føre var, for alt jeg vet kan alt jattet om svarte og gull skruer være feil, og kortet faktisk er den nye revisjonen. Er det noen som vet dette helt sikkert? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hehe,, skal alle som har svart feste bytte nå plutslig Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Hehe,, skal alle som har svart feste bytte nå plutslig Ikke hvis ikke svart feste betyr gammel revisjon. Regner jo med at de fleste har svart feste, så det må da vel være noe annet som bestemmer om det er en gammel eller ny revisjon? I tillegg er det jo mange andre kort, som Sapphire og Hightech Excalibur, som har samme type feste! Jeg er helt forvirret nå! Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Behold nå heller kortet til det evt blir feil på det - og send det inn til reparasjon / bytting da... Da har du nemlig krav på å få tilbakebetalt porto-utgifter. Fordi noen hadde problemer med den gamle revisjonen betyr det ikke at ALLE har det / vil få det... Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 jeg har samme skjermkort som trådstarter, mitt var ny revisjon, men jeg bytta allikevel til en Arctic-Silencer kjøpt på microplex, dette burde du også gjøre. Enkelt å montere og kjøler greit, eller så kan du kjøpe Zalman Heatpipe med Zalman vifte på, den skal visstnok være enda bedre, vurderer faktisk å skifte til en sånn, må bare ha penger først Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Fordi noen hadde problemer med den gamle revisjonen betyr det ikke at ALLE har det / vil få det... Man sjansen er ganske stor, har jeg hørt... Lenke til kommentar
Børge Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hva kan dette bety? Har du hatt noen problemer? Nei, har ikke hatt problemer med kortet mitt. Kjøpte det for en måned side ca, da komplett solgt det billig. Uansett er det jo garanti på kortet og i verste fall bor vi jo i et land med god reklasmasjonsrett... Mulig hele greia er hype, da det ikke ser ut til at det er veldig mye info på nett å finne heller. Jeg vil også si at sapphire og en del andre produsenter bruker akkurat samme vifte løsning på sine 9800pro kort, så hvorfor skulle powercolors vifte være noe dårligere? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg er en av de som fikk PowerColor Radeon 9800 Pro med vifte av den dårlige produksjonen. Den holdt i ca 1 mnd før den begynte å ule, bråke og stoppe. Retur til komplett gikk glatt. Nytt kort har gått siden 5.11.03 uten problemer, 16 timer pr dag. Tror derfor at det ikke er mange kort ute nå med dårlige vifter. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Hva kan dette bety? Har du hatt noen problemer? Nei, har ikke hatt problemer med kortet mitt. Kjøpte det for en måned side ca, da komplett solgt det billig. Uansett er det jo garanti på kortet og i verste fall bor vi jo i et land med god reklasmasjonsrett... Mulig hele greia er hype, da det ikke ser ut til at det er veldig mye info på nett å finne heller. Jeg vil også si at sapphire og en del andre produsenter bruker akkurat samme vifte løsning på sine 9800pro kort, så hvorfor skulle powercolors vifte være noe dårligere? Du tar ordene ut av munnen på meg! Er så enig, så enig, men klarer ikke å bare la det gå heller. Skulle ønske noen med virkelig peiling, som VeXx, var på forumet nå... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Vet ikke om noen har sagt dette før, men if it ain't broke, don't fix it? Det jeg mener er, får du Artifacts eller skjermbildet henger seg? Visst ikke, hva er da poenget med og bytte? Istendenfor og sende inn kortet og få byttet det, ville jeg heller kjøpt Artic VGA Silencer. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg er en av de som fikk PowerColor Radeon 9800 Pro med vifte av den dårlige produksjonen. Den holdt i ca 1 mnd før den begynte å ule, bråke og stoppe. Retur til komplett gikk glatt. Nytt kort har gått siden 5.11.03 uten problemer, 16 timer pr dag. Tror derfor at det ikke er mange kort ute nå med dårlige vifter. Om du er veldig grei sjekker du fargen på skruene på vifta di! Er de svarte eller gull? Om de er svarte beroliger du ca 15 personer her nå... Lenke til kommentar
consilium Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Vet ikke om noen har sagt dette før, men if it ain't broke, don't fix it? Det jeg mener er, får du Artifacts eller skjermbildet henger seg? Visst ikke, hva er da poenget med og bytte? Istendenfor og sende inn kortet og få byttet det, ville jeg heller kjøpt Artic VGA Silencer. Akkurat det jeg skulle skrive! Hele gjengen virker jo paranoide - dere kaster bort tid og penger på dette. Om det skjer noe med kortet, kan dere jo bytte der og da. Lenke til kommentar
Datafyr Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Ja, makan til bortkastede ressurser, å diskutere fargen på noen skruer... "For det er noe av det dummeste, noe av det dummeste jeg har sett". TULL ! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Svarte ut fra det jeg kan se. Men jeg har 4 andre tilleggskort, så jeg ser bare det ene festet på skrå. Det jeg forstod på komplett da jeg returnerte mitt, var at det var produksjonsfeil på en eller flere produksjonsserier med vifter som PowerColor har brukt. Jeg anbefaler at alle som har kjøpt PowerColor bare tar kortet i bruk. Er det en feil gjelder kjøpsloven, og er det ikke en feil så fungerer kortet ypperlig. Lenke til kommentar
TJ Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Tar jeg ikke helt feil, så sier Forbrukerkjøpsloven at alle feil på varen som oppstår innenfor en tidsramme på 6 mnd etter kjøp, skal regnes som produksjonsfeil med mindre selger kan bevise noe annet. Mest sannsynlig så har du fått den nye revisjonen selv om clipsa er svarte. Skulle noe gå i stykker, så har du jo Forbrukerkjøpsloven å støtte deg til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå