Gå til innhold

Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB mottatt!


Anbefalte innlegg

Greit folkens, da anser vi denne tråden som løst. Oppsummering:

 

1. Jeg beholder kortet, går noe galt har jeg garanti, noen som vet hvor lenge btw?

2. Takk til folk som har anbefalt nye vifter, bare det at jeg ikke tror dette blir noe av da jeg ikke har peil på hvordan det gjøres ;)

3. Takk til folk som gjorde at jeg skjønte Ati-driverens AA og AF (Helt fersk ATI-bruker jeg, vettu...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder ikke å starte en ny tråd så fortsetter selv om t-e sier saken er løst..Vi har fortsatt ikke bestemt kriteriene for om kortet har gammel eller ny vifteløsing.

 

Opprinnelig spørsmål:

Hvordan vite forskjell på Powercolor Radeon 9800 Pro med dårlig vifteløsning og et med ny og bra vifteløsning.

 

Eneste forsøk på svar:

Forskjell i farge på skruer til feste av vifteløsning:

- svart = gammel vifteløsning

- gull = ny vifteløsning

Men i og med at mange som akkurat har mottatt sine kort har svarte skruer virker jo det som om dette ikke er riktig.

 

Spørmålet blir da:

Er det noen andre måter å vite om man har ny eller gammel vifteløsning?

Noen?

 

mag

Lenke til kommentar

Kortet mitt er under en uke gammel.. å har svarte fester.. samme var det med Tor-Erik sitt kort.. dermed virker det usannsynlig at de festegreiene er tingen.. vifta er helt genial hos meg ihvertfall.. kjører penpen speed på kortet.. :] at den detter av tror jeg neppe skjer ;)

Lenke til kommentar

Med tanke på AA og AF så bruker jeg personlig ett program som heter Radlinker Her Med det kan du angi i snarveien til f.eks spill og andre ting med 3D, AA og AF instillinger sammt overklokking. Disse innstillingene vil da kun gjelde for det programmet...

 

Dette programmet følger med i Omegadriver-pakken Her

Endret av SpACEmaN
Lenke til kommentar
Spørmålet blir da:

Er det noen andre måter å vite om man har ny eller gammel vifteløsning?

Noen?

Sannsyligvis ikke siden vi nå har godt over 60 poster her, og ingen vet noe. Personlig sendte jeg en mail til TUL Cooperations, de som har laget kortet. Skal gi beskjed hva de sier om jeg får svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Skal alle disse kortenene med dårlig vifte sende tilbake?

Har jeg krav på dette?

Det var i alle fall ikke noe problem å få byttet kortet hos HWB, bare masse styr. Jeg må:

 

1. Pakke ned å legge alt slik som det så ut

2. Sende kortet til HWB og betale portoen selv :(

3. Få nytt kort av HWB

 

De anbefalte dette kortet:

http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1882

 

Hva er forskjellig med dette da, det er jo akkurat samme design! :dontgetit:

Er det ikke en annen produsent? Sa du ikke at du hadde PowerColor, det kortet der er jo fra "Hightech Excalibur" (Radeon 9800 Pro 128MB) tror jeg ;)

 

Jeg har kjenner en som var voldsomt plaget av med sitt R 9800pro kort fra PowerColor, han hadde med "gull"-fester, så hva da?

Lenke til kommentar
Skal alle disse kortenene med dårlig vifte sende tilbake?

Har jeg krav på dette?

Det var i alle fall ikke noe problem å få byttet kortet hos HWB, bare masse styr. Jeg må:

 

1. Pakke ned å legge alt slik som det så ut

2. Sende kortet til HWB og betale portoen selv :(

3. Få nytt kort av HWB

 

De anbefalte dette kortet:

http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1882

 

Hva er forskjellig med dette da, det er jo akkurat samme design! :dontgetit:

Er det ikke en annen produsent? Sa du ikke at du hadde PowerColor, det kortet der er jo fra "Hightech Excalibur" (Radeon 9800 Pro 128MB) tror jeg ;)

 

Jeg har kjenner en som var voldsomt plaget av med sitt R 9800pro kort fra PowerColor, han hadde med "gull"-fester, så hva da?

Hightech Excalibur ble anbefalt i stedet for Powercolor, dersom det skulle være problemer. Poenget er at dette kortet har de samme festene.

 

Hva var galt med din kamerats "gull"-kort?

Lenke til kommentar
Skal alle disse kortenene med dårlig vifte sende tilbake?

Har jeg krav på dette?

Det var i alle fall ikke noe problem å få byttet kortet hos HWB, bare masse styr. Jeg må:

 

1. Pakke ned å legge alt slik som det så ut

2. Sende kortet til HWB og betale portoen selv :(

3. Få nytt kort av HWB

 

De anbefalte dette kortet:

http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1882

 

Hva er forskjellig med dette da, det er jo akkurat samme design! :dontgetit:

Er det ikke en annen produsent? Sa du ikke at du hadde PowerColor, det kortet der er jo fra "Hightech Excalibur" (Radeon 9800 Pro 128MB) tror jeg ;)

 

Jeg har kjenner en som var voldsomt plaget av med sitt R 9800pro kort fra PowerColor, han hadde med "gull"-fester, så hva da?

Hightech Excalibur ble anbefalt i stedet for Powercolor, dersom det skulle være problemer. Poenget er at dette kortet har de samme festene.

 

Hva var galt med din kamerats "gull"-kort?

Viften følte for og ta seg en tur.... :wow:

 

Den spratt av i 10000 rpm og lagde koslige riper i plexi-glasset hans før den så bestemte seg for og ta en prat med HD...! :roll:

 

Det var galt.... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Letteste måten å ta av orginalviften er å ta en knipetang (helst en liten en) og kneppe sammen mothakene på festeklipset på baksiden av kortet. Det er enkelt og greit. Det de snakket om mht fryser og barberblad var å fjerne shimmen rundt core for å bedre kontakten. Det er ikke nødvendig med mindre en skal klokke seriøst mye og er usikker på hvor god kontakt det er. Jeg har ikke giddet det, men har begynt klokkingen :devil:

 

Når jo aldri maks på dette kortet jo :D (hittils 438,8/364.5 ->prøver høyere i morgen :yes: ).

 

Edit: maks stabile klokk ble 445/364.5 (men er ikke ferdig med memory da ;)).

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
Skal alle disse kortenene med dårlig vifte sende tilbake?

Har jeg krav på dette?

Det var i alle fall ikke noe problem å få byttet kortet hos HWB, bare masse styr. Jeg må:

 

1. Pakke ned å legge alt slik som det så ut

2. Sende kortet til HWB og betale portoen selv :(

3. Få nytt kort av HWB

 

De anbefalte dette kortet:

http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1882

 

Hva er forskjellig med dette da, det er jo akkurat samme design! :dontgetit:

Er det ikke en annen produsent? Sa du ikke at du hadde PowerColor, det kortet der er jo fra "Hightech Excalibur" (Radeon 9800 Pro 128MB) tror jeg ;)

 

Jeg har kjenner en som var voldsomt plaget av med sitt R 9800pro kort fra PowerColor, han hadde med "gull"-fester, så hva da?

Hightech Excalibur ble anbefalt i stedet for Powercolor, dersom det skulle være problemer. Poenget er at dette kortet har de samme festene.

 

Hva var galt med din kamerats "gull"-kort?

Viften følte for og ta seg en tur.... :wow:

 

Den spratt av i 10000 rpm og lagde koslige riper i plexi-glasset hans før den så bestemte seg for og ta en prat med HD...! :roll:

 

Det var galt.... :dontgetit:

Da føler jeg at jeg må spørre noen som virkelig vet dette:

 

Er det bare viften som faller av/stopper, eller er det hele kjølesytemet på chip'en? Om det bare er viften skulle de svarte festene på kjøleribba ha fint lite å si. :ermm:

Lenke til kommentar
Greit folkens, da anser vi denne tråden som løst. Oppsummering:

 

1. Jeg beholder kortet, går noe galt har jeg garanti, noen som vet hvor lenge btw?

2. Takk til folk som har anbefalt nye vifter, bare det at jeg ikke tror dette blir noe av da jeg ikke har peil på hvordan det gjøres  ;)

3. Takk til folk som gjorde at jeg skjønte Ati-driverens AA og AF (Helt fersk ATI-bruker jeg, vettu...)

(sorry bumping)

 

Jeg mener og tror garantien på PowerColor kortene er på -kun- 1 år..

 

 

 

(ASUS har 3 år :p )

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...