Jägermeister Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Hei. Jeg har nylig kjøpt meg ny HD og gledet meg masse til å få byttet ut den gamle dritten. Etter at jeg hadde partisjonert og formatert den, begynte jeg å legge inn XP. Maskinen lagrer nå noen innstillinger, og ber om å starte på nytt og at evt disketter må fjernes fra A:. Så restarter den, og det er her problemet oppstår. Det virker ok frem til der det SKULLE HA STÅTT : Verifying DMI Pool Data... Dette kommer ikke frem. I stedet står det NTLDR Mangler trykke en tast for restart. Om jeg trykker en knapp restarter maskinen, men stopper opp ved det samme problemet. Jeg har byttet HD på andre maskiner før, men ikke hatt samme problem. Er ikke flink med data, så om noen har svar, så vær så snill å forklar hva jeg må gjøre.. må ha det litt med teskje #ikke bruk store bokstaver i emnetittelen. Redigert# Endret 25. mars 2004 av It's me Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Må nok ta en low-format. prog.for det finner du på produsentens hjemmesid Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) OT: FANT DU IKKE STØRRE BOKSTAVER? Anyway, det virker som du har fcuked innstallering. NTLDR er jo rett og slett windows sin loader. Er du helidg starter du den i console mode fra cd (recovery) og skriver fix /mbr edit: Link til ditt problem, kanskje det hjelper? Endret 25. mars 2004 av JoKr Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Noe er galen her, vanlig XP-installasjon gir ikke beskjed om å fjerne noe disketter fra A: uten bruk av bootdisketter...... Har du satt CD-rom som først bootdevice, partisjonert, formatert C: og inst. win på C: ? Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 jeg har akkurat det samme problemet... bare at min stoppet å boote uten videre... jeg formaterte og installerte windows men et par dager etterpå sluttet den å virke igjen... prøver å finne ut hva som er feil nå skal si ifra hvis jeg finner det ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Har du satt active partisjon? Lenke til kommentar
Jägermeister Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Noe er galen her, vanlig XP-installasjon gir ikke beskjed om åfjerne noe disketter fra A: uten bruk av bootdisketter...... Har du satt CD-rom som først bootdevice, partisjonert, formatert C: og inst. win på C: ? Helt riktig. Jeg partisjonerte og formaterte først ved å bruke fdisk. Så satte jeg CD-rom som første bootdevice og begynte innstalleringen på c: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hvorfor bruke fdisk? Godt mulig det er der feilen ligger, det er uante muligheter for å lage problemer med fdisk hvis du ikke er helt sikker på hva du gjør. Bruk XP CD'en sitt installasjonsprogram til partisjonering. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Ang. low level format så skal det IKKE gjøres på nyere disker, dette kan være skadelig for disken, det finnes derimot andre programmer som sletter disken totalt på en litt mindre radiakal måte, biosen til enkelte raid-kontrollere har dette, og vet at WD har slike verktøy for sine disker... Men ikke ta low level format Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Men ikke ta low level format Man kan ta det med ro, det som kalles "Low level" i dag er ikke det samme som det var før i tiden. Nå er det bare en grundig formatering som overskriver alle sektorer med nuller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå