CastorFiber Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Lurer på på om noen vet om det går an å benytte en diskettstasjon fra ett merke på en annen bærbar PC? I dette konkrete tilfellet har jeg en diskettstasjon som kan kobles til LPT på en gammel Dell Inspiron. Diskettstasjonen fulgte med denne maskinen, og er en sånn som kan erstatte CD- romen, eller kobles til LPT via en kabel som fulgte med. Har akkurat handlet en ny Zepto bærbar. Nå har jeg ikke akkurat så veldig mye bruk for diskettstasjonen, men lurer på om den kan benyttes hvis behovet dukker opp. Er litt redd for at det kan si "ZAP"- siden det er snakk om å overføre strøm osv.. Takk for svar! Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Go for it Ellers får du tak i usb-diskdrev hvis det ikke går. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Har du prøvd, eller eksperimenterer du på mine vegne med en kliss ny bærbar til over 20k? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Vel, siden du kobler til LPT porten så er det eneste du risikerer å frityrsteike er fdd'en, med mindre den er laget anti-kombatiel som loop'er strøm fra alle andre merker bærbare. det er jo ikke rare spenningen det er snakk om her. Evt kan du jo prøve på en stasjonær som har LPT port. De kan jo ikke akkurat lage "farlige" drev, da sikkert mange folk har prøvd å koble sine LPT diskdrev på andre maskiner. Men om den virker er en helt annen sak. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Det med om det virker eller ikke spiller jo i og for seg ikke noen rolle, bare noe ikke går i stykker. Takker for betraktningen- tester over helgen på en gammel vraket stasjonær... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå