Gå til innhold

pc2100 ddr brikke på 166 fsb ?

BikkjaX

Anbefalte innlegg

Etter en liten oppgradering har jeg en 256 mb ddr2100 brikke til overs, som jeg lurer på om det er trygt å bruke i et system med 166 mhz fsb. Er det stor sjans for ødelegge den om jeg setter den i ?

Brikken er en billig TwinMos, og den er nok ikke veldig ny, om det har noe å si (som jeg vel antar at det har).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm tror nok ikke du vil tjene noe på å sette den i... pc2100 kjører jo 133 mhz og da må du jo sette ned fsb til det...

tviler på at brikken klarer 166 mhz.... og jeg tror nok ikke du ødelegger den hvis du setter den i, du vil nok bare ikke få starta opp pcn og må gå inn i bios og fikse...

edit : pc2100 kjører på 266 mente jeg..

Endret av klikko
Lenke til kommentar

Takker for mange og kjappe svar. Da blir det test når jeg kommer hjem fra lesesalen, og forhåpentligvis mindre lugging i bf:v og far cry. Skal si ifra hvordan det gikk, så tråden kan være enda mere til nytte for andre som lurer på det samme.

Lenke til kommentar
Det er ganske stor sjanse for at brikken klarer 166MHz om du setter opp minnespenningen. Prøv den alene først og sjekk hvor høyt du får den.

Og velkommen til forumet, forresten :)

jeg har klart 166FSB før med Twinmos Pc 2100 256mb, men den likte det ikke spesielt godt. Kjørte da på Cas 2.5 på Cas 2.0 mener jeg 133mhz var maks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...