greigster Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 er det noen gode 'chat-prog's som kan brukes, noe a'la msn eller i den duren, på linux? box'ene er ikke online, men de er i nettverk sammen.. og jeg ønsker å kunne sende en melding til brukerne uten å måtte være sikker på at de har en terminal åpen.. 'wall', 'talk', 'write' er vurdert men ikke aktuelle.. Greigster Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 du kan jo sette opp en lokal irc-server på nettverket som alle kobler seg opp mot.... Lenke til kommentar
yNx Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Blir kanskje litt drøyt, men hva med et forum? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 en jabber server og klienter er kanskje å foretrekke ja Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Ikke for å høres ut som et hylekor, men en lokal Jabber-server er absolutt det du vil ha. Det finnes drøssevis av gode klienter til Linux, både grafiske (Psi, Kopete, Gaim osv) og konsoll-/tekst-baserte (Cabber). Og med et minimum av kjennskap til f.eks. Python, Perl, Java, Ruby eller lignende, kan du bruke ferdige og frie Jabber-klientbibliotek til å gjøre kule ting som å varsle deg straks en viktig maskin har mistenkelig høy load eller lignende (se artikkel i nyeste Doctor Dobbs). Kjempestilig! «Kerry har ikke en snøballs sjanse i heIvete nå når jeg kan koordinere kampanjen via Jabber!» -- Bush. «Jeg bruker Jabber mest for chick'sa, da.» -- Bærumsgutt med ny PC. «Etter at jeg gikk 100% over til Jabber for all kommunikasjon, kan ingen se puppen min lenger. Takk, Jabber!» -- Janet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå