Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal bygge denne PC'en.

Shuttle SN85G4 Barebone PC Socket 754

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

Seagate Barracuda 7200.7 160GB 8MB

2x Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

Det jeg lurer litt på er harddisken. Best å kjøpe den med ata 150, eller uten. Er liten forskjell på pris. Og hva med grafikkortet. Her er det også to versjoner, med forskjell på 600 kr. Den dyreste har no "full retail" eller no. De ram brikkene var jo også dyre, men de er vel ganske bra da? OG går det fint å oppgradere til en AMD 3200 ? Er litt noob på dette.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Da må du installere den med åpent kabinett og floppy koblet til en IDE-kabel med tanke på at SN85G4 ikke har plass til floppy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Når du er ferdig med å bygge den... kan du sjekke med støynivået på den :)

Jeg har den og kan ikke si at støynivået er det laveste. Har 3200+ prosessor, men regner ikke med at 3000+ er noe stillere. Skiftes derimot viften i heatpipen til en Sharkoon vifte fra multicom, synker både temperatur og støynivå.

Lenke til kommentar

Jeg har den og kan ikke si at støynivået er det laveste. Har 3200+ prosessor, men regner ikke med at 3000+ er noe stillere. Skiftes derimot viften i heatpipen til en Sharkoon vifte fra multicom, synker både temperatur og støynivå.

Hvor kan jeg få tak i en sånn vifte? Er det vanskelig å bytte ut?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Fra mulitcom sa jeg jo. Nei, det skal ikke være spesielt vanskelig.

Lenke til kommentar

Fra mulitcom sa jeg jo. Nei, det skal ikke være spesielt vanskelig.

Multicom, ok. Men det var det en del vifter å velge mellom. En spesiell du sikter til?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
(...)

Multicom, ok. Men det var det en del vifter å velge mellom. En spesiell du sikter til?

Tror det er denne, men er ikke helt sikker. Kan finne det ut.

Lenke til kommentar

han mener sikkert den som er regulerbar.

Du kan jo også kjøpe deg en papst 19dB. Da får du kvalitet i bøtter og spann, og en 19dB i et shuttle kabinett går helt fint. Jeg har det selv på kontoret på jobb.

Men jeg ser helt klart fordelen med å ha potensiometer slik at man selv kan regulere støy/kjøling.

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...