unwill Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Dette er sansyneligvis ikke et virus, men det er noen som må ha utnyttet sikkerhetshullene i IE6. Hver gang jeg starter Internet Explorer så kommer det opp en [$]special offer popup. Den kommer tilbake hvis jeg lukker den. Men det jeg kan gjøre er å gå inn i task manager og tar end task, da kommer den ikke tilbake før neste gang jeg starter windows igjen. Den gjør jo ikke mye, men veldig plagsomt. Noen som vet hvordan jeg fjerner den for godt ? Jeg gjetter det er noe i registret... Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 de gangene noe lignende har skjedd med meg er det fordi oppstarts-siden har blitt endret. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Skaff deg "adaware" som er freeware, den fixer sånne "virus" eller hva man vil kalle dem. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Spyware kaller vi det :smile: Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Jeg hadde også en sånn en gang. Poppa opp hle tiden. Selv når jeg spilte. Da hoppa den ut av spillet (så jeg mista lyden. Den CS bugen må fikses) for å vise meg den ad'en. Ble bare plutselig borte. Men vær glad du ikke er i samme situasjon som en kamerat av meg. Han fikk noe lignende bare at det var en porr ad som kom opp i tide og utide Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Quote: On 2002-03-27 10:06, Baltazar skrev:...Da hoppa den ut av spillet (så jeg mista lyden. Den CS bugen må fikses... Det er da ingen CS bug. Mere en HL bug :razz: Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2002 Så det er ingen som har noe peiling på hvor den legges og hvordan jeg fjerner den ? Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Hvis du laster ned adaware så scanner den registry for deg. http://www.lsfileserv.com/downloads.html Den er gratis. Lenke til kommentar
555 Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Quote: On 2002-03-27 09:43, unwill skrev:Men det jeg kan gjøre er å gå inn i task manager og tar end task, da kommer den ikke tilbake før neste gang jeg starter windows igjen. Den gjør jo ikke mye, men veldig plagsomt. Noen som vet hvordan jeg fjerner den for godt ?Jeg gjetter det er noe i registret... en måte er å søke etter det du stoppet i 'end task' så sletter du fila! (funker som oftest hos meg) Lenke til kommentar
unwill Skrevet 30. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2002 takk for hjelpen, tror det fungerer nå. Gjett hvor enkelt det var :wink: Gå inn i kontroll panel og remove program :wink: Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Spyware følger ofte med diverse fildelings programmer.. F.eks Kazaa. Under innstalering av slike programmer er det viktig å velge cusom installasjon for så å velge vekk ALT du ikke kommer til å bruke.. Når det gjelder Kazaa er det BARE kazaa media desktop som er nødvendig. programmer som SaveNow osv, er såkalt spyware. Men er det noen som vet hva SaveNow.exe gjør? Annet enn å åpne et sponsorvindu? Sender den informasjon om pc'n? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 SaveNow: Privacy violation Minor: WhenU will know what adverts have been served and thus could track what sites/terms you have used through cookies. However, there is no evidence that SaveNow passes other browsing information unrelated to advertising. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå