t_man Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Hei ! Jeg bruker slackware 8, det funker egentlig veldig bra, men det er en ting jeg lurer på. Har bla. innstalert Staroffice, men det er kun root som har programmet. Er jo egentlig logisk, siden en må jo være root når en innstalerer det. Men, hvordan kan gjøre at root og brukerne har tilgang på de samme programmer etc. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Si meg, hvor installerte du StarOffice? Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Quote: On 2002-03-27 08:52, t_man skrev:Hei !Jeg bruker slackware 8, det funker egentlig veldig bra, men det er en ting jeg lurer på. Har bla. innstalert Staroffice, men det er kun root som har programmet. Er jo egentlig logisk, siden en må jo være root når en innstalerer det. Men, hvordan kan gjøre at root og brukerne har tilgang på de samme programmer etc. Husker jeg rett så ønsker StarOffice en "/net" parameter til komandoen du installerte med. Dette for å lage en installasjon som støtter flere brukere. Det står i README'en eller på nettet. Søk. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 27. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2002 Hei ! Greit, skal sjekke det opp. Men, er enda en liten ting jeg lurer på. Har hørt noe om at i /etc/group fila kan en bestemme tilgangen til forskjellige brukere, som f.eks. om de skal ha lyd eller ikke. Når jeg logger meg inn som root, har jeg lyd, men logger jeg meg inn som en annen bruker, får jeg ikke lyd. Noen som vet hvar jeg må forandre på i group fila (en annen) ? Lenke til kommentar
t_man Skrevet 28. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2002 Fordi som skulle lure. Ja, jeg har fått det til. Det jeg gjorde var først å ta en groupadd sound, så en chmod 660 /dev/dsp /dev/audio og deretter chgrp sound /dev/dsp /dev/audio Etter alt dette var gjort, gikk jeg bare inn i group fila (etc/group) og førte på brukernavnet og root der hvor det nå sto audio. Så det ordnet seg. Bare synd at nettet på TG er så _sinnsykt_ ustabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå