Gå til innhold

Dataspill i 2005-06


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fallout 3

Sorry man, Interplay har oppløst black isle, og fallout3/van buren er kansellert. :angry: (forøvrig gammelt nytt)

 

The elder scrolls 4 er omtrent høyest på min håpe-liste, og jeg håper bethesda klarer å være like nytenkende og ambisiøse som de alltid har vært...

Lenke til kommentar
Må si meg uenig i at grafikk er blitt så veldig prioritert de siste åra. Det er klart at grafikken hele tida forbedres, men gameplay har utvilsomt hatt mer fokus nå enn før! Det var en periode rundt 94-97 hvor kvaliteten på spilla sank betraktelig til fordel for grafikken. Kan godt si at Doom og Half-life markerer starten og slutten på denne perioden.

 

Må si meg uenig i en ting til, nemlig det The_evil_blue_toad sier om at online vil ta av. Før Quake3 så uttalte id noe som at "det er slutt på SP FPS spill". UT fulgte opp, men det tok ikke lang tid før man innså at SP faktisk fortsatt lever og vil gjøre i det i lange tider fremover. MP vil nok være stort fremover også, men jeg tror ikke det blir noe mer enn det vi har i dag.

 

Så hva er fokuset framover? Tror kanskje Doom3 kan bli veldig vellykka jeg og skape en trend av FPS spill hvor formålet er å skremme deg. Det er ikke akkurat flust av "horror FPS" spill. Nærmeste du kommer er vel AVP2 som marine. Jeg vet hvertfall at det spillet skremte meg 10x mer enn hvilkensomhelst skrekkfilm på TV.

Hmmm. Du har et poeng der. Men personlig tror jeg at Online vil ta av på grunn av WoW. Med tanke på at ADSL er på full fart inn i norske hjem vil det bli lettere og lettere å begynne med et MMORPG. Det jeg tror er nok at online spillingen vil gå ganske bratt oppover med WoW. Iallefall med tanke på bakgrunnen Warcraft har, vil det nok skaffe seg en god del spillere. Men jeg tror også at dette vil føre til at SP kommer tilbake nok en gang og MP går ned igjen og at det vil fortsette i bølger.

 

Tror nok det hele kommer til å avhenge at titler og om utviklere velger å lage gode SP spill fremfor MP. Men jeg tror likevel ikke at SP er døden nær. Tvert imot, det står sterkere nå enn noen gang. Nå som MP tar over mye av kontrollen vil vi gamere gjerne spille Elder scrolls, Kotor, Medieval og andre gode SP titler for å få fred fra MP'ens mas med levling og fjortisser med maskingevær.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

foruten GTA oppfølgere er det jeg gleder meg mest til oppfølgeren til Uplink: hacker elite som enda ikke har fått noe navn.Kunne også tenkt meg Manhunt 2.

 

på den annen side ser jeg for meg at i fremtiden vil ikke spill lenger foregå på en skjerm. Et lite tankeeksperiment: du tar på deg augmented-reality brillene (sånn som i den siste bond filmen) og lader den elektroniske pistolen du har i handa. Så sniker du deg ut døra fra rommet ditt, mens du hele tiden har et øye på baderommet der døra sto på gløtt. plutselig stuper fiendene ned trappa fra stua og du tømmer magasin etter magasin mens du stuper inn bak bokreolen. Lett anpusten hiver du den virtuelle granaten velplassert inn på kjøkkengulvet og veien er klar. men plutselig blir du omringer av elite-soldater, og det ser mørkt ut, men heldigvis for deg kommer virtuelle Lara Croft (enda tynnere kledd en før) til unnsetning og du er reddet!

Game-Over og du tar av deg brillene.

 

nå DET vil jeg kalle et dataspill!

 

http://www.howstuffworks.com/augmented-reality.htm

kanskje dette er helt usannsynlig? eller kanskje ikke?

Lenke til kommentar

For min del håper jeg bare at RPG- spill blir litt mer utbredt, og at FPS-hypen dabber en smule av slik at vi kan få noen flere gode RPG titler på linje med Gothic- og Morrowind spillene.

 

Ellers tror jeg den visuelle utviklingen kommer til å fortsette og fortsette til vi har en grafikk som ser praktisk talt ekte ut. Når dette er nådd vil det nok bli mer og mer fokus på gameplay (håper vi da).

Lenke til kommentar
For min del håper jeg bare at RPG- spill blir litt mer utbredt, og at FPS-hypen dabber en smule av slik at vi kan få noen flere gode RPG titler på linje med Gothic- og Morrowind spillene.

 

Ellers tror jeg den visuelle utviklingen kommer til å fortsette og fortsette til vi har en grafikk som ser praktisk talt ekte ut. Når dette er nådd vil det nok bli mer og mer fokus på gameplay (håper vi da).

helt enig her. Spill som gothic og tes:morrowind har tatt sin genre til nye høyder. En videreutvikling av dette, og muligens en slags krysning av denne genren og eventyr-spill (se for deg monkey island 5 med morrowinds grafikkmotor?)

 

Ellers synes jeg det var veldig mange som så fram til oppfølgere her. Ingen som har noen formeninger om nye spill eller nye konsepter dere kunne tenkt å sett utprøvd?

 

ellers er jeg enig i at grafikkmessig begynner vi å nå en topp. Og snart er også det fysiske på plass (bare se motoren til hl2 og doom3), så nå er det gameplay, nytenking og innlevelse som bør være satsningsområdene framover.

 

konsepter jeg kunne tenke meg fremover:

- en ikke-voldelig (eller i hvertfall mindre-voldelig) gta3-"klone" hvor oppdragene kunne dreid seg mer om bilkjørng, og mindre om "nedkjøring" :p .... evt et slags rollespill i en lignende setting

- gode arcade spill. Spilte 75 kamper i strekk på bust-a-move(n64) på fredag... noe så enkelt, men allikevel så avhengighetsdannende er det lenge siden jeg har sett maken til

 

mye annet jeg kunne nevnt, men må jo la andre slippe til også ;)

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg fram til videreutvikling av Lock On (oppfølger/addon) og Battle of Britain simmen fra Maddox (de som laget IL-2).

 

Og HL2 kommer vel en gang i 05? :p

 

Battlefield 2042 kanskje. :nei:

 

Gaming industrien trenger et spark bak....noen må finne på noe nytt, rett og slett.

Bransjen trenger en Quentin Tarantino-type som kan røske litt opp i gamle sjangre.

Lenke til kommentar
Med tanke på at vi da sitter med DirectX 10, så er det umulig å spå noe som helst om hvordan spillene vil se ut. Og det vil helt sikkert bli andre titler enn HL3 og DOOM IV vi ser fram til! :yes:

Neste versjon av Direct X er ikke ventet før "Longhorn" hvilket vil si om to til tre år!!!

:ermm:

Lenke til kommentar

Gleder meg mest som mange andre til OPF2 , jeg gleder meg faktisk saa mye at jeg har bestemt med for IKKE aa oppgradere pc`en foer det er ute .

 

Utenom det saa venter jeg paa add-on til H&D2 med coop :yes::thumbs: men vet ikke om det blir sent i 2004 eller 2005 .

 

Venter ogsaa paa Driv3r som forhaapentlig kommer i 2004 , utenom det er det faktisk litt skralt med tanke paa fremtiden .

 

Var jo et spill som heter " Stalingrad " fra 4x-studios de samme som laget

" Iron storm " men har ikke hoert mye om det i det siste .

 

Uansett gamplay gaar foran grafikk hos meg , OPF er fremdeles det beste og grafikken er bra nok enda etter min mening , spesielt paa kjoeretoeyene .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...