Gå til innhold

KT3 Ultra2 og Barton?

redrazor

Anbefalte innlegg

Jeg vet dette temaet er tatt opp flere ganger tidligere i dette og andre forum. Problemet er at det er mange forskjellige meninger om saken. Noen sier at det ikke går, mens andre sier at det funker helt fint.

I følge MSI skal siste bios-oppdateringen støtte opp til xp3000 - "Support AMD Barton XP3000+ (FSB333) CPU (For KT3 Ultra2 Only)" Det er denne biosrevisjonen (5.7) jeg kjører på mitt kort nå.

På AMDs hjemmeside hevdes det at kortet ikke støtter mer enn xp2600 med 266 FSB: link Dette gjelder for øvrig for revisjon 1.0A. For Revisjon 1.01A støttes prosessorer opp til xp2700 med FSB 333: Link Vil dette ha noe å si for meg? Jeg vet for øvrig ikke hvilken revisjon mitt kort har. :no:

Jeg har også følgende RAM-brikke liggende som jeg hadde tenkt å installere sammen med ny prosessor : TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC333MHz)

Så kommer spørsmålet: Kan noen si meg med sikkerhet om jeg kan kjøre en Barton 2500 eller 2800? Bør jeg ev finne ut hvilken revisjon av hovedkortet jeg har eller spiller det mindre rolle? Setter pris på hutig tilbakemelding! Må bestille før helgen hvis jeg skal kunne spille Far Cry i påska... ;)

redRazor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...