balleklorin Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hei jeg har en Enermax vifte, 67m³/time, 14-32 dB(A), men jeg synest den bråker en del selv på minste setting. Det kan være viftefestene som bidrar litt også da selvsagt, er det noe å vinne på å skifte til Papst vifte, 33m³/time, 12 dB(A)? Eller er forskjellen så marginal at det er bedre å finne andre måter å fjerne støyen på? Se for øvrig specs hos: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?UGID=5830&GID=5800 Går også med planer om å skifte vifte i strømforsyninga til chieftech'en min, vil en 8x8 12dB Pabst holde eller er den for svak? Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Det første du gjør når du skal støydempe en PC er å finne ut hva som støyer mest. Alt annet vil jo bli overdøvet av dette! Jeg synes det høres litt merkelig ut at den enermax'en bråker mer enn PSU-vifta. Hvis så er tilfelle, så er det 99% sikkert at det er de dårlige viftefestene som gjør at vibrasjoner fra vifta forplanter seg i kabinettet. Da hjelper det lite å bytte ut vifta. Men før du gjør noe som helst, bør du finne ut hva som virkelig støyer i PCen din. Stopp alle viftene, og start dem en og en mens du hører på lyden. Hvis det så viser seg at det faktisk er enermaxen som bråker mest, prøv å løsne viftefestet og hold vifta i hånda. Hvis støyen da er borte er viftefestet problemet. Lykke til! Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg har sjekka både PSU og Enermax'en, PSU støyer en god del, det er det ikke tvil om, men selv når jeg har stoppa den så støyer enermax'en en del. Skal prøve å fixe viftefestene i kveld for å se om det blir bedre. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hei jeg har en Enermax vifte, 67m³/time, 14-32 dB(A), men jeg synest den bråker en del selv på minste setting. Det kan være viftefestene som bidrar litt også da selvsagt, er det noe å vinne på å skifte til Papst vifte, 33m³/time, 12 dB(A)?Eller er forskjellen så marginal at det er bedre å finne andre måter å fjerne støyen på? Se for øvrig specs hos: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?UGID=5830&GID=5800 Går også med planer om å skifte vifte i strømforsyninga til chieftech'en min, vil en 8x8 12dB Pabst holde eller er den for svak? har ikke prøvd enermax, men papst er veldig bra ...sats på papst, selv om den er tysk Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hvis så er tilfelle, så er det 99% sikkert at det er de dårlige viftefestene som gjør at vibrasjoner fra vifta forplanter seg i kabinettet. Är det inte fästena så är det gallret (tveksamt) eller någon komponent i luftflödet nära fläkten som ger upphov till turbulens. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå