Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke få Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kunne ikke få ADSL fra Telenor, fordi det var "fullt" på kabelen. Kan jeg fortsatt få fra noen andre? Tele2, Tiscali og Ngt bruker vel samme linjene, men er det noen andre isp`er jeg kan bruke??

I ditt tilfelle kan det bli vanskelig.

"Fullt i kabel" er vel i grunnen en svært dårlig forklaring på hva som er feil, men hvis jeg tolker det rett så er det ikke nok kobberkabler i sentralen til at du kan kobles opp på DSLAM. Uansett hvilken leverandør du bestiller fra vil nok dette være ett problem, men problemer er til for å løses.

Har du telefon i huset forresten?

Hvis du har eller ikke har kan man vel i teorien bestille ny telefon, noe som tvinger Telenor Networks til å legge forholdene til rette for at du skal få telefon. Dog kan det være at du må dele kobbertråd med en eller annen nabo, og da er DSL fcuked.

Lenke til kommentar
Nei, NextGenTel bruker ikke samme linjene som Telenor. Der i mot leier Tiscali, Tele2 og BlueCom linjer fra Telenor.
Der tar du nok feil. Ringte med Ngt i går, og han sa at dersom Telenor ikke levere, kunne heller ikke de. Jeg vet at de har eget utstyr i noen sentraler, men ikke der jeg bor...
Lenke til kommentar
Nei, NextGenTel bruker ikke samme linjene som Telenor. Der i mot leier Tiscali, Tele2 og BlueCom linjer fra Telenor.
Der tar du nok feil. Ringte med Ngt i går, og han sa at dersom Telenor ikke levere, kunne heller ikke de. Jeg vet at de har eget utstyr i noen sentraler, men ikke der jeg bor...

TEle2, tiscali og de andre leier ve. et x-antall porter av dslammen(e) til telenor.. så selv om telenor sine porter er utleid til kunder ,så kan det hende en av de andre ISP'ene har noen ledige av de som de leier av telenor igjen....

dette har i hverfall jeg opplevd flere ganger... men det enkleste er jo bare å ringe og høre med dem, et tips er og ikke nevne noe om at de andre ikke kan levere... da trekker de fort konkulsjonen "det er fullt" for og bli kvitt deg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...