Gå til innhold

Støvsugde PC'n...

Anbefalte innlegg

Også glad for tips om hvordan jeg kan rep. mitt 9700pro kort.(hvem selger kondiser. og sånn)

Om du har kondensatoren som falt av og vet hvor den skal sitte, skal det gå bra å lodde på no wire imellom. Pass bare på å lodde riktig fot på riktig sted. Sammenlign med andre like kondensatorer på kortet og orienter deg ut ifra disse.

Er du derimot ikke spesielt dreven med loddebolten, så kan jeg alltids "lette" deg for kortet ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe.. her var det mye tull =)

and we qoute:

...ges nelebak bsu edduns red , neaF
..trykkluft.. statisk.. støvsugere...

jada.. mye lite igjennomtenkt og noe halvtenkt.. :no: men men =)

råd fra en service elektroniker, statisk elektristet er farlig :) sånn er det bare, mye av ustabiliteten som windows får æren for er helt klart hardware feil, og ofte statisk.. ting som tilsynelatende fungerer, men så er det noe som er skadet.. ikkje helt ødelagt, men skadet. worst there is :thumbdown:

Men til fakta, vanlig plastik er døden, veldig statisk. metall er bedre da, men fare for fysisk skade. Antistatisk plastik er jo som ordet da sier antistatisk, men finnes det til støvsugere? Men saken er den att en støvsuger i seg sjøl lager enorme statiske felt når den går, så i det hele, så er det ikkje helt det store inni en pc. Visst det foregår på jordet golv og en sjøl er lenket, og bruker evt sentralstøvsuger som ikkje har en motor som går i rommet, da kan det jo henne att man minker faren for å skade noe statisk, men kem har tilgang til sånnt hjemme? :ermm:

Trykkluft, joda.. men ikkje på boks.. da må det være spesielt tiltenkt elektronikk, siden noen av de boksene også bærer mye statisk. HK klarer seg fint igjennom trykkluft, ved å passe på å blåse utav sloter etter att resten av kortet er blåst er det ok.. derimot vifter har ikkje noe til overs for trykkluft, da kan man fort blåse støvet inn i spolene, :no:

Men dette hjelper ikkje stakkaren noe særlig gjør det?

Kondis, det får man på evt Elfa eller Bleken, men om privat folk får sånnt der vet eg ikkje, da må man snakke med noen som har tilgang til sånnt.. (se uskyldig ut)

Uten om det, så ville eg ha prøvd de div delene i en annen pc, cpu, ram, div kort =) letteste måten å finne defekte kort.

Good luck!

Bunnlose

Lenke til kommentar

Takk for lykkeønskning bunnlose... Nå er jeg faktisk hjemme og pc'n starta igjen.

Trengte vel natta på seg den og...Ting går litt tregt fremdeles, men jeg kan i hvert fall redde data før jeg formaterer eller gjør andre større inngrep... :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...