tikva Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Går med tanker om å kjøpe Canon Ixus 500. Har noen noen anbelfalinger mhp hva slags tilbehør som er nødvendig/kjekt å ha? Batteri, minne... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Du bør kjøpe ett ekstra batteri om du skal ha det med deg på lengre turer uten mulighet til å lade batteriet. Det følger bare med 32MB minne, så du bør kjøpe ett større minnekort. 256MB anbefales til dette kameraet, av merket Lexar eller Sandisk. Bruker forøvrig minnestandard Compact Flash (CF). EDIT : Veske kan være greit. Beskytter spesielt LCD skjermen. Det er det skjøreste punktet på ett digitalkamera. Endret 25. mars 2004 av Afseth Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 KJøp et uoriginalt batteri fra sterlingtek.com og et undervannshus er jo et must til sommeren! Om du skal på lange turer er jo en X-drive fryktelig praktisk (har det på komplett f.eks.) Lenke til kommentar
mesben Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Kjøpte faktisk et sånt kamera i går (25/3). Min pakke besto i: 1 x kamera 1 x ekstra batteri(GP-var det ikke??) 1 x minnebrikke 512 MB - Lexar 1 x kameraveske, uoriginal. Dette ser ut til å funke bra, men tror jeg kommer til å kjøpe en Lowe-veske i stedet. Dette er fordi de har god polstring i vesken. Lykke til. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 men tror jeg kommer til å kjøpe en Lowe-veske i stedet. Dette er fordi de har god polstring i vesken. Til din info : Loewepro D-Res 8s passer perfekt til Ixus 400/430/500 kameraene. Og ja, det er gode vesker. Godt polstret og vannavstøtende materiale (dog ikke garantert vanntett). Lenke til kommentar
mesben Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Til din info : Loewepro D-Res 8s passer perfekt til Ixus 400/430/500 kameraene. Og ja, det er gode vesker. Godt polstret og vannavstøtende materiale (dog ikke garantert vanntett). Takker for tipset. Varenummer er notert. Skal bl.a. brukes til klatring, så polstring er bra!! Har du forresten prisen også? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Der jeg jobber, selges den for 219,- Vet ikke om du kan få den billigere noe sted. På nettet kanskje? Lenke til kommentar
tikva Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Er det det samme hvilket sandisk 256 mb minnekort? Det er jo flere typer til ulik pris, og hvilket batteri passer til ixus 500. synes ikke det var så lett å finne ut av på de sidene jeg har vært inne på. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Ixus 500 bruker batteri NB-1L. Uorginale har gjerne en litt annen betegnelse, men det står hvilket batteri de skal tilsvare. Ixus 500 bruker Compact Flash (CF) minnekort. Derfor vil alle Sandisk sine Compact Flash minnekort passe. Du kan gjerne kjøpe det billigste av disse, ettersom kameraet ikke klarer å utnytte den raskere hastigheten som de dyrere kortene tilbyr. Bare pass på at du kjøper av standarden Compact Flash, og enten fra produsenten Sandisk eller Lexar, så klarer du deg fint. Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Kjøpte faktisk et sånt kamera i går (25/3). Min pakke besto i:1 x kamera 1 x ekstra batteri(GP-var det ikke??) 1 x minnebrikke 512 MB - Lexar 1 x kameraveske, uoriginal. Dette ser ut til å funke bra, men tror jeg kommer til å kjøpe en Lowe-veske i stedet. Dette er fordi de har god polstring i vesken. Lykke til. Hvor mye betalte du for denne pakken? Hvor kjøpte du den? Spør fordi jeg lurer på å kjøpe et Ixus 500 selv. Er du fornøyd med kameraet så langt? Lenke til kommentar
t112157 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hvorfor må minnekortet være av type Lexar eller Sandisk. Går det bra å kjøpe et 1 Gb-kort? Det er jo billigere å kjøpe på Internett (noen linker på akamera-siden), men er man da garantert norsk brukerveiledning og norske menyer på kameraet. Er jo egentlig ikke noe must, men det er nå greiest med norsk. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Minnekortprodusentene Lexar og Sandisk er de som lager mest stabile og driftsikre kort. Du har garanti på alle minnekort, men det hjelper lite om alle bildene fra "tidenes ferietur" plutselig blir borte fordi du bruker ett billigkort. Det skjer! Lexar og Sandisk er kortene med minst slik feilrate. Tror Lexar er hakket bedre enn Sandisk. Du kan kjøpe ett 1 GB kort, men vil heller anbefale deg to 512MB kort. På en ferie tar du da og bruker annet hvert kort annen hver dag. Skulle du være uheldig å miste ett av kortene, eller det blir ødelagt, så har du fortsatt halve ferien inntakt på det andre kortet. Ikke mye dyrere er det heller. Stort sett er det norsk/nordisk versjon av kameraet om det ikke står EU eller EU versjon i beskrivelsen av kameraet. Men ikke alle web-shops er like ærlige. Så det kan lønne seg å ringe de for å spørre før man bestiller. De aller fleste butikker, har nok versjon fra en norsk eller nordisk importør, men også her finner man unntak. Spør hvilket språk bruksanvisningen er på. Er den på norsk eller dansk, er det norsk/nordisk versjon. Hvis den kun er på engelsk eller tysk, kan det være egenimport. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå