NepC Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hei! Har et problem med at maskinen min bare restarter seg helt plutselig, men kommer ikke lengre enn til "loading Windows XP" skjermbildet, før det dukker opp en blåskjerm feilmelding i 1 sekund og så starter maskinen på nytt. Har prøvd å formatere begge harddiskene, legge inn windows på begge, koble ut den ene. Byttet RAM før jul, og PC`en har fungert fint helt til nå. Noen som kan komme med en eventuell problemstilling...? PC beskrivelse; Hovedkort: MSI KT3 Ultra BR-2 CPU: AMD Athlon XP2000+ Skjermkort: MSI GeForce4 Ti42000 128MB DDR Minne; 1024 MB Kingston PC2700 333MHz Strømforsyning; 360 Watt Chieftech Dragon Midi-tower kabinett Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) BIOS oppdatering? Hva m å ta ut evt. lydkort ol fra pci sporene? Lasta Default innstillingene i BIOS? Prøvd m en annen Windows CD? dr_k Endret 25. mars 2004 av dr_k Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hei! Har et problem med at maskinen min bare restarter seg helt plutselig, men kommer ikke lengre enn til "loading Windows XP" skjermbildet, før det dukker opp en blåskjerm feilmelding i 1 sekund og så starter maskinen på nytt. Har prøvd å formatere begge harddiskene, legge inn windows på begge, koble ut den ene. Byttet RAM før jul, og PC`en har fungert fint helt til nå. Noen som kan komme med en eventuell problemstilling...? PC beskrivelse; Hovedkort: MSI KT3 Ultra BR-2 CPU: AMD Athlon XP2000+ Skjermkort: MSI GeForce4 Ti42000 128MB DDR Minne; 1024 MB Kingston PC2700 333MHz Strømforsyning; 360 Watt Chieftech Dragon Midi-tower kabinett En ting du kan gjøre er å høyreklikke på My Computer - Properties - Advanced - Startup and Recovery og ta bort krysset på automatically reboot under System Failure. Da får du se feilmeldingen på neste blåskjerm.. Dette gjør det litt lettere å debugge. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Opplevd samme problem. Men hos meg var det cpu som ikke var helt god S:T:A:N:D Lenke til kommentar
elbajong Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg har det samme problemet. Når maskinen jobber hardt blir det blåskjerm og restart. Har to lydkort, men jeg har deaktivert det innebygde lydkortet. Men blåskjermen dukker opp fortsatt. Lenke til kommentar
jarnt Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Akkurat. Du har flere harddisker, og har prøvd å instalere OS med bare en disk tilkoblet.... Forsøk verd å prøve den andre disken som OS disk? Var borti det samme selv for en tid tilbake da da det oppstod feil på disken. Fikk da ikke reinststalert OS på den. Måtte bruke den "gamle" som OD disk, og kjørte diskcheck på den "nyeste" da den stod som slave for å få bukt med problemet... Håper du skjønner hva jeg mener. Byttet forøverig om på IDE kablene under operasjonen. Det hele var ganske pusssig egentlig (Det gjalt for meg med Epox 8RDA3, gml-2MB WD80, ny-8MB WD80...) Det er oppe å går igjen nå da. Få høre hvordan det går med deg. jarnt Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Du har ikke tilfeldigvis overklokket noe? Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Akurratt det samme skjedde med me.. er ikkje sikker på kva som var galt, men det skjer ikkje lenger no.. trur kanskje det var eit virus i mitt tilfelle....... Lenke til kommentar
jarnt Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Har du mulighet, kan en jo prøve å bytte ut IDE kablene til den korte typen, 45cm, om du har sjanse til det. Kan være at din nåværende kabel har ligget inntil noe og blitt skadet? Artikkel om problemer som kan oppstå her. (Klippet fra endrebjorsvik89- link) forum jarnt Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei! Har et problem med at maskinen min bare restarter seg helt plutselig, men kommer ikke lengre enn til "loading Windows XP" skjermbildet, før det dukker opp en blåskjerm feilmelding i 1 sekund og så starter maskinen på nytt. Har prøvd å formatere begge harddiskene, legge inn windows på begge, koble ut den ene. Byttet RAM før jul, og PC`en har fungert fint helt til nå. Noen som kan komme med en eventuell problemstilling...? PC beskrivelse; Hovedkort: MSI KT3 Ultra BR-2 CPU: AMD Athlon XP2000+ Skjermkort: MSI GeForce4 Ti42000 128MB DDR Minne; 1024 MB Kingston PC2700 333MHz Strømforsyning; 360 Watt Chieftech Dragon Midi-tower kabinett ahahah det er virus har hatt deg jeg oxo. Du har gått in på en ulr du ikke skulle ha gått in på du!!!! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei! Har et problem med at maskinen min bare restarter seg helt plutselig, men kommer ikke lengre enn til "loading Windows XP" skjermbildet, før det dukker opp en blåskjerm feilmelding i 1 sekund og så starter maskinen på nytt. Har prøvd å formatere begge harddiskene, legge inn windows på begge, koble ut den ene. Byttet RAM før jul, og PC`en har fungert fint helt til nå. Noen som kan komme med en eventuell problemstilling...? PC beskrivelse; Hovedkort: MSI KT3 Ultra BR-2 CPU: AMD Athlon XP2000+ Skjermkort: MSI GeForce4 Ti42000 128MB DDR Minne; 1024 MB Kingston PC2700 333MHz Strømforsyning; 360 Watt Chieftech Dragon Midi-tower kabinett ahahah det er virus har hatt deg jeg oxo. Du har gått in på en ulr du ikke skulle ha gått in på du!!!! Det var vel en smule bombastisk Jeg tviler egentlig på at det er virus problematikk her.. Han har jo tross alt formatert og reinstallert.. Lenke til kommentar
NepC Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Takk for alle innlegg! Tror pc`en skal være up`n`running ganske stabilt nå. Ser ut til at det er den ene hdd`en som har er veldig ustabil. Begynner å bli 6 år gammel, så det er kanskje ikke rart. Men likevel, har formatert i alle retninger, sletta CMOS og gått nøye gjennom alle innstillinger i BIOS. Fått installert XP på nytt og har back-up av all data på en nyinvestert Western Digital 8MB Cache 250GB ekstern disk...som kanskje ikke er så dumt Ellers er alt av drivere oppdatert, så vi får se hvor lenge det holder. Men en ting er sikkert; Logikken med pc`er er ikke logisk! -NepC- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå