Hoax Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Tenkte å lage kasse av tre for å få det litt mere oppdelt inni PC'n. Vil ha PSU og Harddisker og radiator (Varme værstingene) i egen "Lukket avdeling" hvor det bare er hull inn til ledninger og slanger, selvfølgelig skal denne delen av kassen bli ventilert av 1-2 120mm papst vifter. Men når man lager kasse av tre kan det bli endel skruing, og tre blir fort "slitt" og da sitter de dårlig hvis de skrues på noen ganger. Noen som har tips? Endret 25. mars 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 det er flere som har gjort dette før- er bare å ta seg en tur under worklogs. Der vil du finne mange.. her er noen: Magic Design Project tubby Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Lurer på om jeg skal bruke sponplater, kryssfiner eller sånn hobby plate av rent tre. Noen som vet hva som egner seg best og gjerne demper lyd? Lenke til kommentar
|Dark| Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Bare å velge det.. Men skal du ha støydempende så ha masse støydempende matter innvendig.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Bare å velge det.. Men skal du ha støydempende så ha masse støydempende matter innvendig.. Ingen vits. Tre spiser lyd.. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) "Spiser lyd" [Homer S. mode]Mmmmmm Lyyyd [/Homer S. mode] En egenskap til med tre er jo at det ikke leder varme, det er vel største fordelen, i alu og stål kabinetter planter varmen seg overalt. Sitter og lager arbeids planer nå, men klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal bruke. Hvis jeg bruker kryssfiner må jeg ha ramme å montere det på. Jeg tenker på å bruke hovedkort "festebrettet" som er i kassen nå pga bra fester til PCI og AGP porter. Endret 25. mars 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Gjør som meg, kjøp en A-Open Hq-08 kabinet. Napp ut hovedkortholderen og sett den i trekassen. Ingen kutting og du får en 300 watt PSU som gir 35 Amp på 5volten. Alt for ca 400 kr. P.S eg brukte hobbyplater(furu). Hardiskholderene tenkete eg i aluminium. 2 plater med 90graders bøy på og gummimatter under og over holderene. 70 Cm med ramme bør holde nok disker for en stund.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 "Spiser lyd" [Homer S. mode]Mmmmmm Lyyyd [/Homer S. mode] En egenskap til med tre er jo at det ikke leder varme, det er vel største fordelen, i alu og stål kabinetter planter varmen seg overalt. Sitter og lager arbeids planer nå, men klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal bruke. Hvis jeg bruker kryssfiner må jeg ha ramme å montere det på. Jeg tenker på å bruke hovedkort "festebrettet" som er i kassen nå pga bra fester til PCI og AGP porter. Det er en ulempe at tre ikke leder varme.. Det er jo en grunn til at kjøleribber er laget av kobber eller aluminium, og ikke tre. Det er fordi da får varmen større kontaktflate med (kald)luft å dermed kjøles ned. (Derfor trehus er mye varmere en f.eks en metall kontainer) Så med tanke på kjøling og varme så er tre en ulempe for ting som trenger kjøling. Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 vurdere selv å bygge meg et kabinett av tre. jeg tror jeg velger heltre. dette gir en veldig fin finish vist du har pusset og behandlet trevirket rett. samtidig som det er robust og slitestergt Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) En glipp med forholdsvis dyre hobby/treplater så har du stygg skade, det er ulempen... Må si jeg vurderer sponplater pga pris og at det er første gang jeg skal prøve meg på trekasse mekking. Ulempe med sponplater er at skruer lett ødelegger platen, må bruke mange små 90' bøyde metall vinkler for å få skruene gjennom platen istedenfor å sprenge dem inn i platen å risikere brister og stygge sår. Hva som leder varme og sånnt får bare være, skal ventilere såpass med 120mm vifter i "varme kammeret" så det ikke blir brannfare inni der. I morgen blir det shopping, satser på å ha kassen klar på søndag, synd jeg ikke har kamera Endret 26. mars 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 hørt om å borre? da minsker du sjansene for sprekk danelser. bruk skruer med nedsenket hode. dette ser mye bedre ut Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Bruk plugger, vinkeljern og skruer! Det blir best! Så kan du kanskje tenke på å lage lydfelle og sette et par gromme 120mm-vifter i hver ende av kabinettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå