Gå til innhold

Gidder noen som IKKE bruker ie 6.0 å ta en titt?

Anbefalte innlegg

Heisann,

har nettopp omrokkert litt på noen div'er, og IE tolker endel ting litt feil (f.eks %), har bare IE6.0 her, så jeg lurte på om noen med andre nettlesere kunne se om ting ser usymmetrisk ut.

Drit i headerbildet og design, det gjør nemlig jeg... (Headerbildet skal fikses litt på da, det blir litt lavere og får en bakgrunnsfarge.)

url:

bartenmin.tk

Endret av fudun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du sitter å koder med bare IE på maskinen kan du like greit la være å kode ;)

Det tar ikke mye tid/plass/ressurser å laste ned firefox ;)

Uansett - skal se på den nå jeg kommer hjem, hvis ingen andre har giddet

edit; regner med at dere skjønner at jeg satte dette litt på spissen :)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt mulighet til å legge inn noen programmer her, så hadde jeg seff prøvd sjøl istedetfor å spørre da. Sitter liksom og koder i notepad, og savner emeditoren fra maskina mi... MS kunne bare gjort en bitteliten innsats og laga en brukbar teksteditor...

Jibril2k: det var det jeg frykta. Når jeg satte opp divene slik det burde være rent logisk sett, så ble det feil motsatt vei av det der.. men det der så jo ikke bra ut. Egentlig så er det ikke SÅ farlig da, tror faktisk ingen av de som skal se på den sida noensinne har satt beina i noe annet enn IE.

Jeg blir vel bare nødt til å bytte til tabeller da.

Lenke til kommentar

faktisk så klarer dere å laste ned den koden dere trenger helt uten min hjelp. Bare ta view source på en av sida det.

Her er det viktigste fra css'en:

div.ramme	{background-color: white;
 	border: solid 2px #000000;
 	border-style: groove;
 	width: 700 px;}

div.meny	{background-color: rgb(255,187,5);
                                               font-family : Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; 
 	font-size: 8 pt;
 	color: black;
 	border-top: solid 1px;
 	border-bottom: solid 1px;
 	height: 18px;
 	left: 2px;
 	position: relative;
 	vertical-align:middle;
 	width: 100%;}

div.innhold	{background-color: white;          
 	font-family : Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; 
 	font-size: 8 pt;
 	color: black;
 	width: 100%;}

div.copyright	{background-color: white;
 	color: red;          
 	font-size: 7 pt;
 	bottom: 0 px;
 	height: 20px;
 	width: 100%;
 	vertical-align:bottom;}

Og jeg vet hvorfor det blir feil i Opera, det er bare litt vanskelig å finne ut av hvordan det blir riktig i alle browsere samtidig.

Noe av problemet er at bildet er på 700px, som skulle vært samme bredden som hele tingen, men det stemmer ikke helt i IE. Der ble det plutselig 704px. Derfor er menyen flytta 2px inn. Det hadde kanskje gått ann å sentrere divene inne i ramme diven istedet... Hmmm...

Lenke til kommentar

Hmm... Hvor er css guruene når vi trenger dem?

Prøv å lage en ny del av css:

* {
  margin: 0px;
  padding: 0px;
}

Kanskje det fungerer.. det fungerte på en side jeg lagde, men jeg husker ikke om jeg hadde helt samme problemet. Men du kan jo teste ut om det er det som er problemet ditt :)

Edit: ^^ hjelper ingenting på sentrering... Prøv med margin: 0 auto; på div.ramme, for å få den sentrert..

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...