Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Merkelig problem med accesspunkt

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem med mitt aksesspunkt, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare men jeg prøver :) Problemet er at jeg får svært varierte hastigheter ut mot internett, uansett signal styrke.. Dette er et problem som har kommet i den senere tid, alt fungerte smertefritt de første månedene og det er ikke w-lan kortet som streiker da jeg har fått dette byttet.

Problet er at jeg noen ganger faller ned i 1kb/s eller i værste fall blir kastet ut av nettverket, om wireless monitor viser low eller very good på signal spiller ingen rolle.. Prøver jeg å vri litt på antenna på kortet og eller flytter maskina kan det bli bedre, men hastigheten faller igjenn etterhvert. Har prøvd med accesspunktet i samme rom men med samme problemet. Av og til kommer jeg ikke engang inn på nettverket men om jeg da restarter accesspunktet eller flytter på det eller maskina så kommer jeg inn. Meget merkelig at det skal ha noe å si, da signal styrken er mer enn bra nok. Har noen vært borti det samme? Holder seriøst på å bli gal :scared:

Routeren er av den typen komplett hadde på kampanje til 1195,- med wlan kort. 3com office ettelterannet.

¨

Dette har jeg prøvd uten resultater:

Byttet wlan kort

Tilbakestilt accesspunktet til frabrikkinnstillinger

Oppdatert firmware på accesspunkt

Oppdatert firmware på w-lan kortet

Oppdatert driverne til nettverkskort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skyldes rett og slett signalforstyrrelser kan være alt fra tv-signaler, mikrobølgeovner, trådløse telefoner, mobiltelefoner, eller signaler fra elektriske annlegg... ikke noe å gjøre ved annet enn å flytte routeren .. det fungerte iallefall med en bedring på 99.99% av stabiliteten hos meg

Lenke til kommentar
Dette skyldes rett og slett signalforstyrrelser kan være alt fra tv-signaler, mikrobølgeovner, trådløse telefoner, mobiltelefoner, eller signaler fra elektriske annlegg... ikke noe å gjøre ved annet enn å flytte routeren .. det fungerte iallefall med en bedring på 99.99% av stabiliteten hos meg

Signal forstyrrelser bør da slå inn på "signal styrkemåleren" eller tar jeg feil her?! Vil heller ikke tippe det er så mye forstyrrelser klokka 5 på natta?!

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du bor, om du bor i blokk eller lignende, men hvis du bor i en enebolig kan du jo i tilfelle eliminere eventuelle slike støykilder hvis det i en periode på flere måneder fungerte uten problemer.

Hvis du for eksempel kjøpte et eller annet elektrisk apparat i tidspunktet rundt den tiden du begynte å få problemer derimot...

bertie

Lenke til kommentar

Microbølgeovn, mobiltelefon, radio, etc. Alt som sender ut radiosignaler på samme frekvens som aksesspunktet, vil forstyrre signalet. Signalet vil ikke bli svakere av den grunn.

Alle radiosignaler, er jo som sagt radiobølger. "usynlige" bølger som beveger seg i luften, akkurat slik som bølgene i vannet. Men som du sikkert veit, finnes det bølger som beveger seg oppå dønninger (på havet), men dønningene blir ikke noe svakere av den grunn. Akkurat samme skjer med radiobølgene fra annet ustyr - de blander seg med radiobølgene til aksesspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...