Pangaea Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Driver å lager en side nå, og trenger om ikke så lang tid derfor webhotell og domeneplass. Trenger støtte for mySQL og php, noe de fleste støtter. Bør også ha en del båndbredde, 2GB fx høres lite ut... Ikke sikker på hvor mye lagringsplass jeg trenger, kommer litt an på hvor mye jeg skal implementere, men stort sett er det vel ikke her problemet ligger uansett. Hva vil dere anbefale av webhotell? Det bør også være litt billig, dvs toppen 50-60kr/mnd. Har sett litt på disse plassene *host1 *xmac *lunarpages *globat Alle ser forsåvidt greie ut, og har greie priser, men veldig varierende trafikkgrenser. Skal kjøre forum så trenger en host som er rask. Er det vanlig at de tilbyr mer enn en mySQL database? det hadde vært topp også. Flott om noen kunne kommentere litt rundt de jeg har nevnt ovenfor, og eventuelt andre bra tilbydere Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Starta en lignende tråd her jeg Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Vil anbefale http://www.servetheworld.net. Slå til på et av tilbudene deres på QXL, der man får 1GB lagring, 5GB transfer og mye mer for 39,- mnd. EDIT: STW har forresten ubegrenset med subdomener og mySQL-databaser. Endret 25. mars 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
handuet Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Sjekk ut norske Domeneshop! Der får du ubegrenset båndbredde, men er kanskje litt for dyre for deg, siden du må ut med 89kr/mnd for MySQL..... Lenke til kommentar
Bateau Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 jeg har selv på Web10 og synes dem er topp Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) http://www.surftown.nu/?AWID=3205 ubegrenset båndbredde 400MB eller http://www.clichehosting.com/no/Default.asp? ubegrenset båndbredde 400MB http://www.samlet.info/webhotell/ TaZ Endret 25. mars 2004 av taz Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Takker for bra linker Har sjekket litt her og der. bl.a. denne funksjonen. Regner med det er en viss sammenheng mellom dette og kvaliteten til serverne/tjenestene til webhotellet. Regner derfor at jeg går for en utenlands tilbyder. Pr idag står valget mellom *lunarpages.com - 800MB/40GB *globat.com - 2000MB/60GB Er det noen som har erfaringer med noen av disse tilbyderne? Hadde vært topp om dere kunne skrive litt her Lenke til kommentar
kristoffer99 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Har selv hatt kun positive opplevelser hos xmac.no. Veldig stabilt og raskt så langt.. Hvis du velger utlandet kan jo http://www.powweb.com/ også være noe å titte på. Har brukt dem for en god stund siden og tilbudet deres er jo rimelig bra De har 1000 MB plass og 5GB trafikk PER DAG - noe som tilsvarer 150GB trafikk per mnd. Alt dette får du for 7.95$ per mnd hvis du betaler et år på forskudd. Det har forrige gang jeg sjekket rundt 40 000 kunder og er svæææære Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Takk for den linken kristoffer Ser veldig bra ut. Litt dumt man må betale for et år i gangen, men har vel ikke så mye å si egentlig, så lenge de er bra vertfall. Xmac virker bra, men tror jeg trenger mer enn bare 2-5 GB i mnd, kommer litt an på hvor mye jeg gjør ut av siden, og hvor populær den blir selfølgelig. Har litt lyst å legge ut en lossless bootleg i måneden, men det kan nok ta litt for mye båndbredde... Lenke til kommentar
kristoffer99 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Powweb er seriøse ihvertfall. Eneste jeg har opplevd som negativt med dem er en meget idiotisk SQL begrensning de har. Benytter du deg av SQL må du ihvertfall tenke deg om. De begrenser nemlig antallet spørring til SQL databasen. Kjører du PHPnuke eller lignende og har litt besøkende er du fort over grensen. Kontrollpanelet til Powweb er heller ikke så fantastisk. Noe hjemme snekkrede greier. Supporten er noe treg hos Powweb også, men med 40 000 kunder så er det kanskje ikke så rart? Anngående xmac så ville jeg sendt dem en mail og sagt akkurat hva du trengte og latt dem komme med et pristilbud. Jeg har en av deres small kontoer med 5 GB trafikk som jeg har byttet til 10GB trafikk mot mindre plass og jeg betaler det samme. De er veldig fleksible på slikt ihvertfall. Lenke til kommentar
apekatten123 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Sjekk ut ut linkengenotech Anbefales... Kjempegod support, gode priser.... Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Sjekk ut ut linkengenotech Anbefales... Kjempegod support, gode priser.... Det var jo bare forferdelig dyrt. 20 kr for 25MB i mnd. huff Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Powweb er seriøse ihvertfall. Eneste jeg har opplevd som negativt med dem er en meget idiotisk SQL begrensning de har. Benytter du deg av SQL må du ihvertfall tenke deg om. Har lest en del på forumet til powweb nå, det virker vertfall utrolig bra Litt dumt de har 5GB/dag istedenfor 150GB/mnd, men det er jo utrolig masse data da. Ang. SQL så kan det bli et problem, men siden må nok bli veldig populær selv om jeg har tenkt å bruke et CMS. Går visst også an å tredoble grensen pga de har 3brukere pr database, må bare fikse litt på en config fil (dvs lage en array med username istedenfor bare en, og bruke en random fuksjon). Så ut som det ville funke greit. Dermed har man 216.000 select's i timen - eller 60 i sekundet, skulle tro det holder Meningen er at jeg skal lage en svær AC/DC side med haugevis med info, så selve siden kan bli ganske stor, men en svær database (forum/cms/tour-info/bootleg-info). Er litt vanskelig å vite på forhånd hvor populær den blir, men får jeg det til slik jeg har tenkt skulle jeg tro den får mange besøkende. Derfor er jeg fristet til å gå for powweb pga deres høye trafikkgrense. Er i grunnen i ferd med å gå bort fra phpnuke/postnuke, har tenkt å teste Mambo nå, har hørt det skal være veldig bra, og tror det passer bedre for en info side. Nuke'ene er best tilpasset nyhets-/artikkel-sider, med mye tilbakemeldinger fra brukere, og de har dårlig sikkerhet ser jeg. Siden du har brukt powweb før, når du registrerer et domene der - er det da du som eiger det, eller blir det pes hvis du skal overføre det til en annen host seinere? Har hørt litt rot om akkurat dette, vil være veldig kjipt hvis det evt. blir rot seinere... Ifølge forumet har de også bedre støtte for .htaccess filer enn de fleste host'er, sikkert greit det og Og de garanterer 99,7% oppetid, dvs ca 2timer nede i mnd, ikke så helt værst vertfall, selv om det kunne vært bedre... Så vidt jeg kan bedømme burde de være bra for ca 60kr mnd... Lenke til kommentar
Tech1 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Domenetorget har vist at de har god oppetid, bra med plass og båndbredde (f.eks. 500MB plass og 7,5GB båndbredde) og Mambo som ferdig script i Fantastico. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå