GSM Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Av og til får jeg feilmeldingen "Cpu has been changed or overklock error" under oppstart av pcen. Det er rart da den ikke er overklokket. Hadde dette problemet med det gamle hket (abit kv7) men trodde det var slutt nå når jeg hadde fått mitt nye epox 8rda3+. Noen som vet hva dette kan skyldes? siden denne feilmeldingen nå har kommet på 2 forskjellige hk begynner jeg å lure på om det er noe gelt med cpu. cpu har også unormalt høy temp synes jeg. 54c idle uoverklokket , og over 60 ved max load . Kan dette være feil med cpu, eller virker en cpu enter 100% eller 0%? Kan legge til at dette har skjedd 4 ganger i dag og at jeg må tilbakestille biosinstillingene hver gang Endret 24. mars 2004 av GSM Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Er det kun cpu-clocken og andre cpu-innstillinger som er nullet ut, eller er det alle bios-innstillinger du må inn og sette på nytt? Det KAN skyldes at innstillingene som bios bruker til å styre cpu-clock har blitt nullet ut, enten er batteriet dårlig, bios har nullet de ut selv siden et eller annet gikk galt ved forrige session, eller så er det ett eller annet som gjør at bios tror cpu feiler idet du skrur av/på maskinen, og da muligens strømforsyningen. Jeg kan få noen slike beskjeder hvis jeg setter i enheter i maskinen min og drar ut strømkabelen istedenfor å bruke powerknappen. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Feilmeldingene kommer tilsynelatende utn grunn. Og det er bare cpu instillingene i Bios som blir nullet ut. Men det kan ikke være noe tegn på at det er noe galt med cpu? Synes den blir veldig varm og. ca 60 c load med tt volcano11+ på 3500 rpm. Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Har samme "feilmeldingen" under oppstart, vet ikke hvorfor men Lenke til kommentar
Mr.Sparkle Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Jeg har 8RDA3+, og når jeg drev å klokket det opp fikk jeg denne meldingen inne i mellom. Da var det ikke verre å gå inn i bios på nytt, ikke forandre på noe, bare save and exit en gang til, så gikk det. Virket som om bios ikke lagret seg på første forsøk.. Men dette skjedde ikke uten overklokkinga.. Endret 26. mars 2004 av Mr.Sparkle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå