Prelude Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 som topic sier så har jeg en harddisk jeg har noen problemer med. disken er en eldre Samsung SV6004H 60GB 5200rpm disk som 'sliter' med overføringshastigheter til tider og generelt er suppe treig. i tillegg så er ata kontakten noe løs og disken har en tendens til å forsvinne fra systemet viss maskinen blir flyttet på. overføring av filer fra disken til andre disker går sent, veldig sent. ifølge Total Copy's hastighetsmåler så er det ytters sjeldent jeg får noe særlig over 3-4mb sec og 100% har cpu bruk under kopiering/flytting av filer, men av og til så klabber den til og makser fullt ut. lagring derimot er det ingen problem. formaterte disken for ett par dager siden og har kopiert litt over bare for å teste. med 7 gb av 57 totalt så kjørte jeg en defrag, analysen viste (etter ett minutts konstant hd lys) 4% fragmentering av filene. startet defrag og det tok nesten tre timer (!!) før defrag var ferdig, i mellomtiden så var maskinen totalt ubrukelig med 100% cpu bruk og alt lagget, tilogmed musen lagget sykt. nå har jeg prøvt å bytte kabel flere ganger, satt den opp som master, slave og alene på kabelen men det hjelper ikke overhodet. nå har det seg slik at jeg har flere disker av den akkurat samme typen og en av de hadde ett hd-krasj som ødela platene i den disken. med null garanti på diskene lengre så tenker jeg følgende.. hva om jeg tar printkortet fra den ødelagde disken og flytter den over til disken som trøbler? nå har jeg allerede plukket sund den ødelagte disken men er litt i tvil om ett nytt printkort vil hjelpe.. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 ATA kontakt? Hehe du mente IDE Du må ha 2 identiske harddisker for å bytte kretskort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå