albanao Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 drev og testet om pc'n var sikker og fikk veldig gode resultater(bruker zonealarm). Men port 80 og 5000 var åpne. Burde disse stenges(i tilfelle hvordan?) eller må disse være åpne for å kunne bruke internett? Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 port 80 er vanlig internett-trafikk, stenger du den kommer du deg ikke på nett. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 port 80 er hvis du kjører web-server! Du kommer deg på nett selv om du stenger den. Stenger du port 80 så kan ingen komme inn på web-serveren din. (Hvis du kjører web-server (på port 80)) Lenke til kommentar
XtraPlay Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 port 5000 er til UPnP og er en potensiell sikkerhetsrisiko (jeg er paranoid)...... port 80 skal ikke være åpen så lenge du ikke kjører webserver, eller bruker kazaa bak en router. Du trenger ikke ha port 80 åpen for å surfe fordi det er porten trafikken skal til som sannsynligvis er på port 80, porten du sender fra er aldri port 80, bare prøb å skrive " netstat -n " (uten gåseøyna ja) i commandlinja, da får du oppdi ipene din maskin har kontakt med samt portene de kommuniserer på, da ser du at fordi om destinasjonen er på port 80 er ikke den porten trafikke kommer fra på din maskin Lenke til kommentar
albanao Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) ok, men om jeg bruker kazaa så må port 80 være åpen? Hva er UPnP(port 5000) og hvordan får jeg isåfall stengt de, eller stealth'a de som alle de andre er? Forresten, når jeg bruker commandlinja f.eks med netstat -n så dukker den opp i et halvt sek for så og forsvinne igjen? Rekker ikke å se hva som står......?! Endret 24. mars 2004 av albanao Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Skriv CMD i startmeny-kjør Skriv så netstat-blablabal i CMD Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 men er ikke port 80 data som blir sendt til din pc fra vanlig http trafikk? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 men er ikke port 80 data som blir sendt til din pc fra vanlig http trafikk? Nei. Den går fra en omtrent tilfeldig port på din maskin og til port 80 på web-serveren du er kopla opp mot. Lenke til kommentar
albanao Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 hva betyr dette da? kan den stenges, og isåfall hvordan gjør man det Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Port 80 tar seg vel av innkommende trafikk til pcen som den blir routet til. Ihvertfall sånn jeg har det når jeg kjører BNC på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå