Treging Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Jeg har en soket a vifte som jeg gjerne vil sette den fast til grafikk kortet. Jeg trenger noen ideer på hvordan jeg kan få det til. Den skal sitte dønn fast, jeg er ofte på lan (hver eneste helg) så den bør ligge fast. kjøler (socket a vifte). Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 bruk artic silver lim, eller bare vanelig goop og en LITEN dråpe super lim i hvert av hjørnene. Lenke til kommentar
40belowsummer Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Har selv satt på en fop32(uten vifte) på mitt gf3 kort ved hjelp av artic silver lim dette har fungert veldig bra. Sitter som limt :smile:. Dette kjører stabilt på 240/515(175/400), satte riktig nok på en liten pyse(lydløs) vifte slik att det skulle bli litt trekk over kjøleribben. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 FOP32 er en GlobalWin kjøler for Socket A med plass til 60x60mm vifte på, for de som ikke visste det. Den står og durer i pc'en min i dette øyeblikk :razz: Original viften på den kjølern bråker forresten litt mye.. Håper bare at temp'en ikke flyr til himmels når jeg setter på en mer stillegående Papst 60x60x25mm på den! Lenke til kommentar
d_jay Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-04-06 00:12, mFaFa skrev:FOP32 er en GlobalWin kjøler for Socket A med plass til 60x60mm vifte på, for de som ikke visste det. Den står og durer i pc'en min i dette øyeblikk :razz: Original viften på den kjølern bråker forresten litt mye.. Håper bare at temp'en ikke flyr til himmels når jeg setter på en mer stillegående Papst 60x60x25mm på den! åjo, tempen vil nok gå til himmels. kjøp deg heller en taisol-kjøler og sett på en 80mm papst. bruk strips eller kjøp et adapter. http://www.microplex.no Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Jeg skal snart montere 3 kobberkjølere på mitt gfx-kort. Men lurer på om det er noen mulighet for å ta av kjølerne etter påliming av artic silver liming? (Hvis jeg skal forbedre kjølinga seinere) Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 eller bruk sprengtråd det gjorde jeg... eller forresten, ikke gjør det likevel, den sitter helt ræva! Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 sprengtråd? hva mener du? uansett så har jeg 4 hull rundt coren, og minne-kjølerne kan jeg bruke 2 mini-skrustikk-klemmer (koster 20kr på clas ohlson) til å feste med. hvis det ikke går får jeg bare lime.. Lenke til kommentar
Hevi Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 hehe,, Viper, det samme gjorde jeg, eller omtrent da, jeg festet vifta til ribba, ikke ribba til kortet,, brukte "sprengtråd" eller "skyte-streng" som vi ofte kaller det,, (dvs om vi snakker samme språk da) Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hvilket språk snakker dere? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Skytestreng... Barndomsminner strømmer på... Skytestreng er de tynne en-fibrede ledningene de bruker til fenghettene. De kom i mange glade farger, og var veldig populøre på sykkel-eikene o.l. Hellstorm: Er bildene av "sentralstøvsugeren" din borte? :sad: Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 har taisol ribba med 60 mm coolermaster vifte fra kjøler som støtta 1000mhz Burdte jeg kappe av litt av toppen på vifta (gjøre den lettere) 275 gramm kommer kortet til å brekke?? hvor kraftig vifte trenger jeg gf4 ti4400 går det ikke å sette denne på kortet http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp har noen prøvd oc resultater? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Quote: CS_eR GøY skrev (2002-04-08 23:55):har taisol ribba med 60 mm coolermaster vifte fra kjøler som støtta 1000mhzBurdte jeg kappe av litt av toppen på vifta (gjøre den lettere) 275 gramm kommer kortet til å brekke??hvor kraftig vifte trenger jeg gf4 ti4400går det ikke å sette denne på kortethttp://www.microplex.no/rubweb/handel.asphar noen prøvd oc resultater? Skal du sette hele microplex på kortet så tror jeg det blir litt for mye.... Men til saken, jeg hadde montert på en globalwin 1.6g med en 60mm 3dfxcool vifte (ukjent merke med 3dfxcool merke...) skjermkortet hadde ikke noe problemer med det, men siden coren var høy i de 2kantene som jeg hadde tatt super lim på så var det heller dårlig kontakt med resten, brukte as2 for de som lurte på det... Tror ikke det skal bli for tungt, med mindre du har et "sprøtt" kort :smile: Mvh Blackice Lenke til kommentar
d_jay Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Hei! Selv har jeg tenkt å sette en Taisol CPU-kjøler på skjermkortet mitt og sette en zalman-brakett med 120mm vifte over ... pluss småribber på minnebrikkene. Det må da bli bra? Det eneste jeg lurer på er om kjøleribba blir for stor. Burde jeg kutte den opp litt eller vil det funke med hele greia? _________________ - PoWeR iS nOtHiNg WiThOuT cOnTrOl - [ Denne Melding var redigert av: d_jay på 2002-04-14 12:33 ] Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 jeg lurte på om jeg kan sette en crystal orb på oversiden av grafikkortet? har et gainward gf3 ti 200. det er vel litt dritt å få stål fra orben på kretsene... må i så fall ha no i mellom. gummi eller no.. tenkte å legge en liten metallplate mot baksiden av chipsettet og ha orben oppå der igjen med gummi rundt. noen som skjønte hva jeg mente?? blir litt komplisert men jeg skal prøve å fikse det.. Lenke til kommentar
dp Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Gjør som jeg, to hull i ribba og fast den med skruer. funket yppelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå