Even. Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 er det noen her som vet hvordan jeg kan få postene i en mysql database til å listes nedover som linker og når de trykkes på åpnes en ferdig generert side? alle filene har sånn id greie så linkene blir index.php?id=[id`en]. Jeg har begynnt her http://gatebiler.nirvananorge.com/showroom/view.php?id=2 Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Da trenger du to sider, en som liste opp alle radene og en som viser info om denne. På den første siden setter du opp en spørring som henter den infoen du trenger fra databasen, f.eks. navn og id. Så lager du en while($rad = mysql_fetch_array($result)){ echo "<a href="InfoSiden.php?id=".$rad['id'].">".$rad['navn']."</a><br>"; } Der har du listen over alle objektene i databasen. Så lager du InfoSiden.php $query = "SELECT * FROM tabell WHERE id = ".mysql_escape_string($_GET['id']); $result = mysql_fetch_array($query); // hvis id er autoincrement elle unik som den burde være - så slipper du å tenke på at det kan være flere rader $rad = mysql_fetch_array($result); // så lister du bare opp det du trenger // hopp ut av PHP hvis du synes det er enklere ?> ID: <?= $rad['id'] ?><br> Navn: <?= $rad['navn'] ?><br> Lykke til Lenke til kommentar
Even. Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 forstod ikke helt.... infosiden har jeg lagd jeg trenger bare den der som viser linkene Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 få postene i en mysql database til å listes nedover som linker Der lager du en slik funksjon: while($rad = mysql_fetch_array($result)){ echo "<a href="InfoSiden.php?id=".$rad['id'].">".$rad['navn']."</a><br>"; } når de trykkes på åpnes en ferdig generert side Det er InfoSiden.php Lenke til kommentar
Even. Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 oki så koden til link siden blir <?php$hostname = "localhost";$dbase = "xxxx";$bruker = "xxxx";$pass = "xxxx"; $connection = mysql_connect ("$hostname", "$bruker", "$pass");$db = mysql_select_db($dbase, $connection);' while($rad = mysql_fetch_array($result)){echo "<a href="view.php?id=".$rad['id'].">".$rad['eier']."</a><br>";} ?> Lenke til kommentar
???????? Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Du må legge til en spørring også, f.eks.: $query = "SELECT * FROM tabell"; $result = mysql_query($query); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå