qdos Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Det er et kjent fenomen at det er store forskjeller på lydstyrke på bl.a. mp3-filer, noe som er irriterende når man vil høre på musikk som er rippet/innspilet med forskjellig nivå. Er det noen som kjenner til løsninger på dette? Jeg kan ikke se at Winamp eller MediaPlayer har en funksjonalitet som justerer dette automatisk. Det beste hadde vært en slags global volumkontroll som justerte nivået på ALT som forlot lydkortet til det samme nivået... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Heuristical sound studio (dsp_zsc.dll) plugin for winamp jeg Finner'n ikke igjen på nettet, jeg kan sende deg den på mail Endret 24. mars 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
mcbeef Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Itunes har feks normaliseringsfunksjon. Finnes nok andre også. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Fant en tråd på forumet til Winamp om dette: http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=69995 Ellers har jeg endelig funnet ut at stikkeordet 'normalizer' for å finne plugins og programvare. Pussig at Heuristical sound studio ikke finnes på nettet lenger?! Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 MP3Gain er kjent for å være det beste til å justere opp lydnivået på filene; http://mp3gain.sourceforge.net/ Still den på f.eks 93db, og den justerer lydnivået permanent og lossless på sangene. Dette er veldig praktisk hvis man senere skal bruke f.eks Ipod, og man unngår også at enkelte sanger "vrenger" lyden p.g.a for høyt nivå. Lenke til kommentar
Steinkaare Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) et sp.mål holder disse mp3 jevnt nivå når du legger dem innpå mp3spillern? dvs er lydjusteringen permanent? Endret 25. mars 2004 av Steinkaare Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Foobar2000 støtter replaygain (samme som brukes i MP3Gain). Info legges i tagger så filen endres ikke fysisk (bortsett fra å legge til tagger, men de kan lagres kún i databasen hvis ønskelig...). Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 veldig nyttig dette, men det irriterer meg mest på mp3spillern min. skal sjekke på i-river sine hjemmesider. Jeg har selv en iRiver IMP400 og jeg tar alltid en runde med MP3Gain før jeg brenner en CD. Fungerer veldig greit det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå