Gå til innhold

Hk feil, eller er det Cpu? Riper i Hk...

Nikkor

Anbefalte innlegg

Hellu.

Nå hadde jeg egentlig funnet ut at det var Hk'et mitt det var noe feil med...

Så sjekket jeg litt på cpu'en min, og så dette!

Chippene på siden og joh knust..det meste er joh knust...

Bilde:

DSCN7239.JPG

Eller er denne riften på Hk, feilen?

Bilde:

DSCN7241.JPG

Det som er problemet er at pc'en ikke vil starte på høyre mhz enn 1600Mhz for der etter og skru seg av, når jeg f eks åpner PcMark2002.

Trodde tidligere det var Psu det var noe feil med, men det var det visst ikke.

Kan det hendte begge er ødelagt?

Og er det mulig at en Cpu, kan starte når den er såpass ødelagt?

Tips/svar mottas med takk! :)

Edit: Og denne riften, kan jeg fikse den med og legge litt bly oppi?

For og føre det videre liksom :dontgetit:

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe ja, men har 400kr nå.

Vil vil gjerne at pc'en skal fungere igjen, men når cpu'en er sånn så booter den faktisk windows!

Men som sagt skrur seg av etter en liten stund, hva ville du tippet var feil, Cpu eller Hk?

Det jeg tenkte var at på hk'et, så ser man den rektangulære hvite kanten, ser ut som det er der jeg har fått "kuttet".

Men er ikke det en død sone?

Lenke til kommentar

Er ikke noen seperate ledere der på hovekortet, nei. Men det spørs jo hvor dypt kuttet gikk, stort sett har hovedkort 4 lag med ledere, Topp, bunn og to inne i midten. Heller ikke dette som er feilen i dette tilfellet, ser godt at kjerne er skadet. Den CPU er død. Du har til og med klart å skade noen av motstandene på CPUen, dette har jeg aldri sett før. Og jeg har sett mange ødlagte kjerner.

Edit: Skriveleif, uvant med med nytt keyboard

Endret av que
Lenke til kommentar

Den ser jo ødelagt ut, med de chippene på siden og dessuten ser det ut som om to baner er kuttet på HK. Men da burde den ikke startet i det hele tatt.

Du får jo en Duron 1.4 for rundt 300kr, men spar 300kr til så kan du kjøpe deg en Barton2500+.

Men hvis det er HK istedet så......

Kan du ikke få prøvd CPU på et annet HK. :dontgetit:

Lenke til kommentar

På hovedkortet er det kun en liten ripe i printet hvor selve jordingsbanen går og det skal ikke ha noen betydning (ser ikke ut som du har kappet noen baner når du monterte/avmonterte kjøleren...).

Ser man på CPU'ens kjerne så ser man lett at den er "chippet" og det kan medføre feil som random reboots, tempproblemer og BSOD's.

Maskinen kan godt starte og gå noenlunde greit med en "chippet" CPU men den CPU'en du har ser ut som å ha fått en alfor stor skade (kjører en chippet Duron 700 her hjemme og maskinen er 100% stabil).

For min del så satser jeg på at det er CPU'en din som forårsaker problemene.

Lenke til kommentar

Trudde ikke det var noen tvil her jeg.. menneh.. den cpu'en din ser det ikke ut som hard et så godt.. så klæs på en nyen du tenker jeg.. og hvis du ligger lavt med penger så selger de jo ennu duron dah for en rimelig slant...

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-

jaja Nikkor, du er flink som klarer å knuse chipene på CPU......

Ser jo ut som at det i dette tilfelle er cpu som det er noe galt med. Det er jo ganske innlysende....

S:T:A:N:D

Lenke til kommentar

Nikkor, de knuste "chippene" ved siden av kjærnen er smd kondensatorer, når de blir knust på den måten, vil verdien forandre seg, noe som kan skape utstødighet.. det ser ut som om det er en knust silisium brikke også, minner om en mini logisk krets, (typisk og/eller), dont know for sure.. ser ikkje bra ut ivertfall..

ang de ripene på hk, så tror eg att om de ripene er alt som er gale med hk, så klarer det seg fint, du bør sjekke om det er brudd i banene der som det er riper og evt lage kontakt der igjen, det er beskrevet i flere av svarene i denne tråden.

eg ville ha prøvd med en annen cpu, lånt en av noen.. testa om hk virker friskt, evt også testa cpu.. men vil tro den har sett sine beste dager, selv om den tilsynelatende fungerer litt ivertfall =)

bunnlose

service elektroniker

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen :)

Nå var jeg nede i byen, damn så god service de har der!

Han testet både Hk og Cpu for meg, pluss at han åpnet en ny pakke med minne brikker bare for og hjelpe meg.

Jeg hadde ikke penger en gang, så jeg kunne komme tilbake når jeg fikk de 50kr jeg manglet.

Og dette gjorde han grattis!

Vi testet og kom fram til at det var cpu'en det var noe galt med...

Så kjøpte en Duron 1,6 med GullLakk. :love:

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...