Gå til innhold

Seriøse 3D kort problemer!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et Geforce 3 Ti 200 - kort.

Dette er tredje gang jeg prøver å skrive inn her for hjelp, men maskinen har bare restartet av seg selv hver gang.

Har avinstallert alle 3D - Kort drivere nå og prøver igjen.

Det hadde seg slik at i dag skulle jeg oppdatere driver til 3D-kortet mitt.

Skjermen bare frøs, og jeg måtte restarte hver gang når jeg innstallerte nyere drivere. Jeg prøvde meg med 5 nye drivere før jeg ga opp.

Gikk tilbake til den gamle driveren (44.03) uten hell.

Nå ville maskinen bare restarte av seg selv, noen ganger etter noen sekunder, andre ganger etter 10 min.

Det må da være noe steingalt med 3D-kortet? Kan det være noe annet?

Og ja, jeg avinstallerte driver før jeg installerte nye...

Takker for alle svar!

Hilsen frustrert kar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har et Geforce 3 Ti 200 - kort.

Dette er tredje gang jeg prøver å skrive inn her for hjelp, men maskinen har bare restartet av seg selv hver gang.

Har avinstallert alle 3D - Kort drivere nå og prøver igjen.

Det hadde seg slik at i dag skulle jeg oppdatere driver til 3D-kortet mitt.

Skjermen bare frøs, og jeg måtte restarte hver gang når jeg innstallerte nyere drivere. Jeg prøvde meg med 5 nye drivere før jeg ga opp.

Gikk tilbake til den gamle driveren (44.03) uten hell.

Nå ville maskinen bare restarte av seg selv, noen ganger etter noen sekunder, andre ganger etter 10 min.

Det må da være noe steingalt med 3D-kortet? Kan det være noe annet?

Og ja, jeg avinstallerte driver før jeg installerte nye...

Takker for alle svar!

Hilsen frustrert kar.

Vet ikke hvilket OS du bruker, men har du forsøkt å boote i VGA mode? Det kan jo funke.. I XP trykk f8 for å få fram valgene og velg vga mode.. Så kan du gå inn, fjerne driverne, og restarte igjen. Velg VGA mode igjen og legg til de nye driverne.. Vet ikke om det hjelper men det er kanskje verdt ett forsøk?

Lykke til!

:edit Grunnen til at du ikke bare bør boote normalt etter avinstallasjon er fordi du da mest sannsynlig vil få de siste driverne igjen.

Dersom du bruker XP gå inn på settings på kortet og legg til de ønskede driverne på den måten. Settings - advanced - adapter driver - update driver. Velg Install from a list or specific location..

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du har min sympati. ;)

Klarte ikke å motstå fristelsen til å begynne å "tukle" med eksterne AGP-kort etter å ha sverget til IGP på de PC'ene jeg har bygget i den siste tida..

Jeg er *ikke* imponert sålangt over hverken drivere eller måten de må installers på..

(Bruker forøvrig XP Home/Pro).

Trodde dette skulle bli rimelig "plankekjøring" etter å ha installert OS utallige ggr. på div. PC'er..

Men man lærer jo noe nytt... ;)

Som en annen skriver..du bør velge VGAsave (VGA modus) enkelte ggr. når det låser seg slik ifb. bytte av kort/driver.. Dvs. du trykker F8 akkurat idet Win skal "Loade".. og velger så VGA.

Og så bør du gå inn i My Computer->Properties->Advanced->Startup and Recovery.. og ta vekk haken for "Automaticlally restart"..

Lenke til kommentar

Det samme hendte meg for ca. 1 uke sia.... ble så lei så jeg gadd ike instalere noen drivere.. til slutt fant jeg ut at det var ikke ENglish version jeg måtte ha jeg måtte laste ned international.. nå fun ker det fett.... kansje det er problemet ?

Lenke til kommentar

Jeg vill ebrukt Driver Cleaner! (prøv www.google.com og søk der) Avisnatler drivere dine, restart, kjør Driver Cleaner restart, installer nye driever restart. :yes: Funker ikke dette kan du instalere alle Chipset drievre på nytt og venetuelt finne en update driver til AGP. Ellers kan det hende at du må åpne kabinette og sjekk om det har samlet seg noe støv rundt viften til skjermkortet ditt. ;) Vet om en venn som hadde lignede problem på LAN, men i hans tilfelle var det for mye støv rundt viften. Det er verd et forsøk! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...