Gå til innhold

Copyright på tutorals

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

altså om man kan følge en tutorial og så legge ut resultatet på nettet? klart du kan det? er det ikke det som er poenget med tutter da? at du skal lære av de. en ting må du gjerne tenke på though. resultatet blir skjeldent bra om du bare følger en tutt slavisk og så legger resultatet ut..

Lenke til kommentar

Spørs vel om du har laget den ved å følge det helt slavisk??

tutorials er ment for å eksperimentere med, dah... :yes:

du lærer lite av å skrive av kode fra en tutor f.eks.

Hvis du har laget en side hvor du bruker bilder som er laget i PS etter en tutor, er det vel lite som hindrer deg i å skrive copyright på siden??

(hvis jeg ikke tar heelt feil... jeg er på gyngende grunn)

NB: at man skriver copyright er bare en påminnelse om at det faktisk er copyright... man har copyright selv om man ikke skriver det...

Lenke til kommentar

Faktisk _står_ det på noen tutorials at "resultatet" ikke kan publiseres uten godkjenning av tutorialens forfatter. Dette er ytterst få, og sikkert umulig å gjøre noe særlig med for den "krenkede".

En stor PS-side tok for ikke lenge siden ned en av de mest besøkte tut's )i hele verden faktisk) fordi både resultatet og selve tutorialen ble rippet såpass mange ganger.

På den annen side, er det lite å være kry av å legge ut noe som allerede er laget av mange andre. ;)

Lenke til kommentar

Men det er jo ikke alltid like lett for en nybegynner vet du :p

btw... Noen som vet hvor jeg kan lære meg css raskt og smertefult? Og hvordan jeg kombinerer det med html? Hadde vært greit med noe på norsk for det er så mye mindre slit å lese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...