Gå til innhold

Feil med ekstern harddisk!

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et eksternt harddisk-kabinett fra eMagic og en Samsing SpinPoint P80 160gb med 8mb buffer fra komplett.no

har nå formatert harddisken (NTFS) på min stasjonere pc (Xp Pro) og den virker fint der. Problemet kom når eg skulle overføre noen filer og spill til min bærbare maskin som har XP Home. Maskinen fant den nye hardware'en og kom sånn melding at den nye maskinvaren var instalert og klar til bruk. Gikk nå inn i "min datamaskin" og der fant eg disken, men når eg skulle åpne den var det ingen ting.

Høgre-klikka på enheten gikk til egenskaper og der stod det at det: ledig plass 0byte, brukt plass 0byte.

spørsmålet mitt er då: hvofor virker ikke harddisken på den bærbare??

EDIT: skrivefeil

Endret av svalbard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
Xp Home leser vel NTFS? :hmm:

:no:

nei, de måtte desverre la det være på home.. det ble for dyrt med ntfs lisens i forhold til prisklassen til home :D

Bare bullshit, XP Home konverterer partisjoner under installasjonen til NTFS dersom du ber om det.

XP Home har FULL støtte for NTFS, så det skal ikke ha noe å si.

NTFS er langt sikrere enn FAT32, så det er et enkelt valg :)

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Xp Home leser vel NTFS? :hmm:

:no:

nei, de måtte desverre la det være på home.. det ble for dyrt med ntfs lisens i forhold til prisklassen til home :D

XP Home har FULL støtte for NTFS, så det skal ikke ha noe å si.

Ever heard of a metal called irony? :whistle::fun:

:laugh::laugh::laugh::laugh::tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Det var en gang i tiden brukere som fikk advarsel når de ikke visste når det var nok smileys.

Når en person stiller et spm. kan man være høflig nok til å svare, og ikke komme med feilinformasjon og annet piss, eller så kan man holde kjeft. IMHO.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Serpensis:

syntes det var veldig klart svar.

sjøl om du ble lurt, behøver du ikkje sutre så fælt =)

Jeg sutrer ikke. Han stilte ett spørsmål, og da bør han få et skikkelig svar.

Det er ikke alle som finner sine svar i en så åndssvak bok som bibelen, og da bør vel kanskje de som _gjør_ det, ikke servere løgner til andre? Eller hva?

Trodde ingen brukte ironi etter 80-tallet..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Sjekk at du har rettighetene til disken, dvs. at du er administrator bare på den ene masinen, og hardisken har bare lagret at administrator skall få tillgang... så vis du ikke er admin i xp home så får du ikke tillgang. kansje..

Lenke til kommentar

To all the personal things in this tread:

[offtopic]

forum horer er noe dritt altså, snakk om å leve i sin egen verden! synd det ikkje finnes noe skikkelig "diskusjonsted" for hardware-geeker utenom på forumer, ikkje alle som klarer å synke så lavt... [/offtopic]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...