DigitaL BlasteR Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Heisann! Har en del venner som har vært på LAN-parties hjemme hos hverandre. Har ikke vist så mye interesse for det inntil nå. Snart skal jeg også dra på et LAN party for å sjekke det ut og få litt kunnskap om det. Det jeg lurer på er hva man egentlig gjør der? Jeg vet at man spiller og utfordrer hverandre via nett. Men hva mer gjør man? Og nettet... Driver mye med nedlasting og sånt. Pleier nettet å være raskere på LAN parties enn hjemme hos meg? Har ADSL 704/128. Er det bedre nett på LAN parties da flere PCer er delt i nettverk og sånt? Er nettet på DC++ raskere på LAN? Også lurer jeg på hvor raskt nett man kan få på LAN. Altså maksimum.... MVH D.B Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hastigheten på inett er meget varierende fra LAN til LAN. Kommer litt an på hvor du bor og hvilke lan du drar på. Kan være alt fra 4mbit til 100mbit inett. Vanligvis så er ikke inett speed så veldig avgjørende. Man sitter heller å henter fra naboen sin pc. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Hastigheten på inett er meget varierende fra LAN til LAN.Kommer litt an på hvor du bor og hvilke lan du drar på. Kan være alt fra 4mbit til 100mbit inett. Vanligvis så er ikke inett speed så veldig avgjørende. Man sitter heller å henter fra naboen sin pc. Hvis jeg drar på TG04... De har jo 1 gbit nett der så vidt jeg har forstått. La oss si jeg ønsker å laste ned en film på 800 mb. Hvor lang tid tar det da å laste ned filmen? Hvor mange kb/s eller mb/s vil jeg få sånn ca. mens jeg laster ned? Just Wonderin -Digital Blaster- Endret 25. mars 2004 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) På papiret heter det: 1024mbit (Gbit) / 8 = 128 megabyte per sekund, men siden 1gbit nettverks kort i pci form kun støtter 33mhz bus som pci sloten har, vil du ikke kunne utnytte gbit hastigheten fullt ut. Med Gbit nettverk kan du i realiteten laste ned på 30-40mb/s 800/40= 20 sekunder! Filmen er din på 20sekunder. Noen hovedkort har integrert Gbit nettverkskort. Dette går direkte til Nb på hovedkort og du kan muligens (ikke sikker) benytte hastigheten fullt ut. Forutsetter at motpart også har integrert Gbit nettverkskort. Så kommer dette med trafikk på switch osv som kan ha sitt innspill på overførings hastigheten. Kort sagt: Det går fort Endret 25. mars 2004 av Marzo Lenke til kommentar
tbend Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 arctic lan i harstd hadde 30mb. 1200kbps fra toms hardware.! Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hastigheten på inett er meget varierende fra LAN til LAN.Kommer litt an på hvor du bor og hvilke lan du drar på. Kan være alt fra 4mbit til 100mbit inett. Vanligvis så er ikke inett speed så veldig avgjørende. Man sitter heller å henter fra naboen sin pc. Hvis jeg drar på TG04... De har jo 1 gbit nett der så vidt jeg har forstått. La oss si jeg ønsker å laste ned en film på 800 mb. Hvor lang tid tar det da å laste ned filmen? Hvor mange kb/s eller mb/s vil jeg få sånn ca. mens jeg laster ned? Just Wonderin -Digital Blaster- La oss si at du glemmer DC++ vis du drar på TG og drar filmen ned fra noen på lanet.. Lenke til kommentar
Duen Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 du vet dc++ går sinsykt raskt mellom maskinene på LAN så mitt råd er snylt filmer av de som har brukt mye tid på å laste dem ned Lenke til kommentar
Serno Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Kan vi enkel å greit si det sånn at hvis du laster ned den filmen fra i-nett på TG så tar det evig lang tid, for frem til å nå har vel egentlig nettet (både lan og wan) sugd evig mye... TG er kun for det sosiale stort sett. Thats it. Skal du ha bra hastighet så reis på små lan som har fett nettverksutstyr og feit internett. På store lan får du sjeldent noe særlig bra hastighet. På TG kjører de vel fortsatt bare 100mbit uplinker.. (Og til dere som sier dere hadde bra hastighet på TG i fjor, vel dere var vel blandt de veldig få heldige da) Endret 1. april 2004 av Serno Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Få heldige? Leser jo stort sett bare skryt av nettet på TG i fjor Lenke til kommentar
Serno Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Få heldige? Leser jo stort sett bare skryt av nettet på TG i fjor Hehe, er vel kanskje fordi det var mye bedre enn året før, men det er fortsatt dårlig hvis man skal prioritere hastighet.. Hvis hastigheten på nettverk og internett er det som gjelder så er vel ikke akkurat TG det partyet man reiser til ? Da ville jeg vel heller vurdert OsloLAN, bortsett fra at der suger vel det administrative?, hehe. Er jo ett eller annet alle plasser Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 På OsloLAN03 så sugde LANet så grusomt at farta lå på 400-800kb/s (kilobit ja). Skal sies at noen fikk ekstremt god hastighet på OL03 også da, men nettverket der sleit generelt ekstremt mye ved at noen få stjal all båndbredde. Det klarte admins der aldri å fikse. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Få heldige? Leser jo stort sett bare skryt av nettet på TG i fjor Hehe, er vel kanskje fordi det var mye bedre enn året før, men det er fortsatt dårlig hvis man skal prioritere hastighet.. Hvis hastigheten på nettverk og internett er det som gjelder så er vel ikke akkurat TG det partyet man reiser til ? Da ville jeg vel heller vurdert OsloLAN, bortsett fra at der suger vel det administrative?, hehe. Er jo ett eller annet alle plasser Når og hvor i OsloLAN? Hva er aldersgrensa forresten? Har du en link til det lanet? Kunne godt tenkt meg å dra på et LAN i Oslo skjønner du Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 På OsloLAN03 så sugde LANet så grusomt at farta lå på 400-800kb/s (kilobit ja). Skal sies at noen fikk ekstremt god hastighet på OL03 også da, men nettverket der sleit generelt ekstremt mye ved at noen få stjal all båndbredde. Det klarte admins der aldri å fikse. Hvor mange kB/s er 400-800 kb/s? Er det mer eller mindre? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 På papiret heter det: 1024mbit (Gbit) / 8 = 128 megabyte per sekund, men siden 1gbit nettverks kort i pci form kun støtter 33mhz bus som pci sloten har, vil du ikke kunne utnytte gbit hastigheten fullt ut. Med Gbit nettverk kan du i realiteten laste ned på 30-40mb/s 800/40= 20 sekunder! Filmen er din på 20sekunder. Noen hovedkort har integrert Gbit nettverkskort. Dette går direkte til Nb på hovedkort og du kan muligens (ikke sikker) benytte hastigheten fullt ut. Forutsetter at motpart også har integrert Gbit nettverkskort. Så kommer dette med trafikk på switch osv som kan ha sitt innspill på overførings hastigheten. Kort sagt: Det går fort men du sitter jo ikke alene i hallen Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 (endret) Dessuten er ikke switchene på mer en 100Mbit, og så er det fårutsatt at den personen/serveren du laster ned fra vis inett har så bra upload! Lurer på om forbuket på TG gjør utslag på NIX jeg Endret 6. april 2004 av ATI TwEaKer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå