Gå til innhold

skikkelig problem med hdd..

Anbefalte innlegg

som topic sier, så her jeg et ganske så stort problem med den ene festeskruen til harddisken min.

jeg har nylig fått ny, og fant ut at jeg skulle om-møblere inni kabinettet med tanke på å ikke grille noen hdd...

slik det var:

cd-rom

cd-rom

åpen

diskett

gammel hdd

det jeg hadde tenkt var:

cd-rom

cd-rom

gammel hdd

diskett

ny hdd

når jeg da begynte å skru ut den gamle harddisken, så satt den ene skruen ganske så godt fast.

jeg hadde kanskje kjent det bedre uten elektrisk skrugreie, men jeg kjente det såpass at jeg mått skru opp styrken på den..

etter at jeg hadde trøblet litt, så datt skruehodet av, og resten stod fortsatt i hdd :(

jeg ble nødt til å skru ut diskettstasjonen, og skru av de tre brønene (husker ikke dimensjonen) som hdd og diskettstasjon skal stå i for å få den ut..

vel ute, så fikk leatherman'en min seg noe å bryne seg på, men det hjalp nokk ikke..

slik ser det ut nå:

hdd1.jpg

den midterste skruen

vet dere hva jeg kan gjøre for å få ut skruen?

har jeg en klagesak hvis det ikke går?

og hva synes dere om mitt planlagte oppsett til harddiskene?

på forhånd takk for alle svar..

Mvh. Kristoffer

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Nei, ærlig talt ikke. Prøv å ring han magnet-fyren fra X-Men.

2: Dessverre, du har påført skaden selv og dette kan ikke produsenten stå ansvarlig for. det måtte isåfall bli til produsent av kabinett eller skruene. Og der tror jeg ikke garantien er så stor.

3: Det så fint ut det! Er nok lurt med diskett mellom de to HDene, så de ikke varmer hverandre så fært. men hvis det blir trangt med dette oppsettet, er det kanskje lurt med en vifte som blåser litt på diskene.

Lykke til :w00t:

Lenke til kommentar

Kommer du til med en tang kan du skru ut skruen på den måten. Hvis ikke kan du bruke de 3 resterende skurene som vil være nok til å holde disken på plass. Men tips til videre data mekking er å bruke vanlige skrujern når du jobber. Da får du bedre kontroll på skruen når du skrur den ut og den får ikke så stor påkjenning. Dermed minsker du risikoen for at skruen vil brekke.

Endret av Marzo
Lenke til kommentar

Hvis det er livsviktig å få ut skruen (hvilket det ikke er), kan du skaffe deg et lite stålborr (1mm) og borre et lite hull inn i skruen. Skaff deg så en "grisepikk", størrelse mikroskopisk og skru den inn i hullet. Da kan du dreie rundt skruen og få den ut.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...