Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling på nettverkskort til min maskin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøp deg et 3com kort så har du et kort som holder feks 3com905 dette er et solid kort. flexidata hmm... kjøp hos PS-Data da velleller en eller anna som faktisk har webshop med konkuransjedyktige priser og som yter service... (noe komplett ikke gjør)

Lenke til kommentar

"Begynner å blande" ?

Jeg har brukt 3COM nettverkskort i 15 år (bare en av maskinene mine har hatt et Kingston kort, ellers har alle hatt 3COM), og jeg har da aldri hatt noensom helst problemer med de. Oppsett av store LAN derimot, er det andre folk med "jalla" nettverkskort (Trust, Unex, Intel, etc) som har sliti som bare **** for å få maskina si på nett. Praktisk talt ikke noe av resten av nettverksutstyret (hub'er, switcher, routere) har vært av merket 3COM. Aldri vært borti eller hørt om den kompatibilitets konflikten du prater om :smile:

Lenke til kommentar

Er nettverkadministrator for et pc nett med ca 500 PC-er. Alle har 3com kort i forskjellige utgaver. Fikk noen PC-er med et intel netk. de pcene fungerte dårlig helt til jeg satte inn 3com kort i dem. I nette er det bare nettverkskortene som er 3com og det fungerer strålende.

Kortet jeg vil anbefale deg er 3c905tx-m

Lenke til kommentar

har jobbet som on-site support på en lokasjon med ~1200 PC-er, samtlige hadde 3Com.

Problemene melder seg hvis man

* flytter på kortet (annet pci/isa spor)

* Instalerer annet OS

* bytter huber/switcher

Dessuten koster et bra 3Com gjerne +600.- mens et ordinært og like bra cnet koster 180.- (butikk pris). NEMLIG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...