Errae Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 jeg har aldri hatt det selv, har brukt mine mobiler ganske uforsiktig ;D Lenke til kommentar
jendor Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Har heller aldri hatt fuktskade, og har vel hatt ca. 60 mobiler til nå. Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 det har no også noe med hvem som bruker tlf'en. av erfaring kan jeg si at det er mest jenter i 14 - ca 20 som får fuktskade ;D ja, men du må vel være enig i at særlig nokia (og da i størte grad 3510i) er VEL utsatt for fukt? Var en markant økning etter at Nokia fjernet beskyttelsen på kortet i telefonen... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 joda,- men kan du svare meg på hvem som har 3510i ? Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 herregud. Det er vel den telefonen folk har mest av i landet her... (bak 3310) Lenke til kommentar
jendor Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 "alle" har 3510i... da er det heller ikke så rart at det er den telefonen som har mest fuktskader heller... ...men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan folk klarer å fuktskade telefonene sine... Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 nei, at det er mye skader er jo naturlig, men da har en smart greker funnet et greit verktøy! Nemlig prosent! Prosenten er jo klart høyere på telefonen, også i forhold til 3510. Lenke til kommentar
Habla Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Fuktskade har til nå ikke blitt dekket av produsentene.Da hjelper det lite hva du tror står i loven. Norsk reklamasjonslov går forran alt. Selv det produsentene gir i sin "garanti". Hvis ikke produsentene dekker det, så er det importøren som må stå ansvarlig, i henhold til den Norske reklamasjonsloven. Enkelt og greit. Men det spørs jo selvsagt på omfanget av fuktskaden. Er den dyppet i et glass vann, er det en selvfølge at en ikke får noe erstatning. Er det kommet av normalt bruk, og dersom de ikke sier at garantien dekker fuktskader, så sier du at du reklamerer på telefonen i henhold til norsk reklamasjonslov (kan bli litt kverulering da, men da gjelder det og stå fast på sitt, og ta gjerne en telefon til forbrukerrådet mens du står og krangler med dem). Jeg er enig at norsk lov gjelder mer enn produsentenes garantier. Tror du at du de (produsentene) dekker en fuktskade i mobilen din av den grunnen??? Du får pr dags dato ikke dekket noe fuktskade uansett hvor mye du peker på loven..forbrukerkjøpsloven ikke reklamasjonsloven..lol Etter det jeg vet så avvises alle fuktskader kategorisk av minst 2 produsenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå