Stig-Arne Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) fusion: hvordan kan du mene at du må ha hk til P4 til 2k ? P4 2,8 Ghz Boxed1650 ,- Abit IC7 995 ,- Total Pris 2645 kr Amd systemet: AMD XP 3000 Boxed 1625 ,- Abit NF7-S 875 ,- Total pris, 2500 kr I tillegg så yter P4 bedre enn AMD systemet. Klokker helt vanvittg mye bedre da de siste XP prosessorene var tynt til sitt siste. Bolson: De 1000 kronene klokker man fort bort.. Og ja, jeg har både AMD system og Intel system. Liker intel systemet veldig mye bedre. Endret 25. mars 2004 av Morpheus^ Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Morpheus^: Tok ikke i betraktning noe klokking. I og med at det her er snakk om PC-pakke regnet jeg med at personen som skal ha PC ikke har særlig lyst på dette, og da er 1000 kr i forskjell i meste laget, dersom resten er identisk. Selv sitter jeg på en overklokka P4 2,6C, som jeg har kjørt 2 mnd på 3,2 med boxed vifte. Kjører nå på knappe 2,9 fordi jeg vil ha vifta på laveste hastighet og at rammen ikke fulgte helt med. Så det blir ny kjøler/vifte og bedre ram i framtida. Encoder en del video, og det var forskjell. Så vil han klokke, så er P4 2,8C en glimrende prosessor Endret 25. mars 2004 av Bolson Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Mener uansett at det ikke er noen tvil om hva han burde velge.. XP3000 prosessoren er en overpriset prosessor i forhold til ytelsen.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Det vil være mer ytelse å hente ved å kjøpe et bedre skjermkort, enn å velge Intel framfor AMD. Det kan godt være det er umulig å klokke overstående CPU'er, fordi ferdig-pc'er ofte har slike instillinger låst. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 fusion: hvordan kan du mene at du må ha hk til P4 til 2k ? P4 2,8 Ghz Boxed1650 ,- Abit IC7 995 ,- Total Pris 2645 kr Amd systemet: AMD XP 3000 Boxed 1625 ,- Abit NF7-S 875 ,- Total pris, 2500 kr I tillegg så yter P4 bedre enn AMD systemet. Klokker helt vanvittg mye bedre da de siste XP prosessorene var tynt til sitt siste. Bolson: De 1000 kronene klokker man fort bort.. Og ja, jeg har både AMD system og Intel system. Liker intel systemet veldig mye bedre. Hvis du begynner å snakke overklokking så hadde jeg kjøpt en XP2500+, og da begynner jo AMD systemet å bli ganske mye billigere. Særlig når Abit IC7 koster 1100Kr. 2000Kr var en overdrivelse, men jeg syns selv at hovedkort til socket 478 er dyrer enn til socket A. Nesten alle hovedkort til socket A koster under 1000kr, og det gjør IKKE hovedkort til socket 478. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg mente seff AI7 kort, ikke IC7 Se på det priseksemplet jeg ga deg, her var det snakk om en XP3000 og en P4. Tok bare overklokking som en ekstra gode visst man velger p4. Men nå ser vi bort i fra overklokking, da det er snakk om en ferdigkjøpt maskin som neppe klokkes en mhz Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Denne løsningen er vel ikke så ille? Med crt skjerm er prisen god: http://www.multicom.no/produktkatalog/pc/dinside.asp Kan også selvsagt spare litt på å skippe OS dersom han har dette fra før.. :Edit med crt skjerm, uten OS kan han oppgradere til radeon 9600 xt for 1100 spenn tror jeg de sa.. Det blir altså 9300 til sammen. Ingen dårlig pris syns jeg da.. DVD brenner, 1 gb minne etc.. OT; Fatter ikke at multicom selger slike kabinetter. De sinnsykt stygge! Nei.. den ser vel kanskje ikke så vakker ut Men jeg syns du får en ok maskin for pengene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå