Gå til innhold

Ny prossesor

Anderssb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uten å ta stilling til priser her så er det vel neppe tvil om at en P4  2,8 er et bedre kjøp enn en xp 3000 . De som sier noe annet har ikke prøvd disse.

...får en p4 2.8c til 1350 kr @ hwb.no. Syns det er ganske billig jeg...

HER<---

og intel 2.8c yter MYE bedre en gammle dårlige amd xp 3000+ som er en overpriset dritt cpu som ikke yter bedre en p4 2.4 ghz

Lenke til kommentar
Uten å ta stilling til priser her så er det vel neppe tvil om at en P4  2,8 er et bedre kjøp enn en xp 3000 . De som sier noe annet har ikke prøvd disse.

HER<---

og intel 2.8c yter MYE bedre en gammle dårlige amd xp 3000+ som er en overpriset dritt cpu som ikke yter bedre en p4 2.4 ghz

Troll!

Lenke til kommentar

De fleste (hvertfall litt større) P4'er med HT vil stort sett være kjappere enn en enhver Athlon XP i tester. Hvis du faktisk bruker maskinene så vil du og merke at P4-maskinen virker mye kvikkere og er vesentlig mer responsiv (Hyper-Threading).

Lenke til kommentar

Siden de fleste her tydeligvis er uenig med deg, syns jeg du burde henvise til noe tester som kan backe opp påstanden din...

Vilken planet lever du på? 2,8P4 (NW) (800FSB) er en bedre CPU, vil nok si at den er en ganske mye bedre prossesor enn en XP 3000+. ;)

Har prøved begge to og det er en litt glattere og flytende med en P4 2,8, enn en 3000xp.

Og P4 klokker bedre.

Men når vi regener med prisen er det ganske ofte AMD som vinner, men hvis jeg ikke husker feil så jeg en BRUKER test, om CPU/kr og P4 2,8Ghz vant. Men er ikke helt sikker, om jeg husker rett.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

HER<---

Selv om jeg er enig i at Intel løsningen er raskere syns jeg du overdramatiserer en smule :p xp3000+ er en helt grei løsning og dersom han sparer 1000 kr på den ville jeg heller gått for AMD løsningen og fått ett fetere gfx kort. Men det er bare mitt syn på saken..

:Edit :Som en eller annen nevnte tidligere er det jo litt avgjørende hva den skal brukes til..

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Denne løsningen er vel ikke så ille? Med crt skjerm er prisen god:

http://www.multicom.no/produktkatalog/pc/dinside.asp

Kan også selvsagt spare litt på å skippe OS dersom han har dette fra før..

:Edit med crt skjerm, uten OS kan han oppgradere til radeon 9600 xt for 1100 spenn tror jeg de sa.. Det blir altså 9300 til sammen. Ingen dårlig pris syns jeg da.. DVD brenner, 1 gb minne etc..

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Denne løsningen er vel ikke så ille? Med crt skjerm er prisen god:

http://www.multicom.no/produktkatalog/pc/dinside.asp

Kan også selvsagt spare litt på å skippe OS dersom han har dette fra før..

:Edit med crt skjerm, uten OS kan han oppgradere til radeon 9600 xt for 1100 spenn tror jeg de sa.. Det blir altså 9300 til sammen. Ingen dårlig pris syns jeg da.. DVD brenner, 1 gb minne etc..

OT; Fatter ikke at multicom selger slike kabinetter. De sinnsykt stygge!

Lenke til kommentar

Siden de fleste her tydeligvis er uenig med deg, syns jeg du burde henvise til noe tester som kan backe opp påstanden din...

Hvor ser du at noen er uenig med meg, det ser iallefall ikke jeg. Det jeg ser er at flere annbefaler xp og ikke nevner noe annet , dette tolker jeg dithen at de ikke har prøvd noe annet .

Og når jeg snakker om hva som er best tenker jeg da også lengre enn til bare spilling,selv om du der ikke vil merke forskjell.

I tillegg kan jeg nevne at jeg selv har prøvd det som er på markede av både XP og P4 så akkurat der vet jeg hva jeg snakker om. :cool:

Lenke til kommentar

HER<---

Oh, Pentium har så mange Mhz. Oh, den må være best altså.

Forresten så koster prosessorene like mye, og hvis en skal begynne å snakke om overklokking så kan en likesågodt kjøpe en XP2500+ og klokke den, og da begynner en å spare penger.

Intel er dyrt. Noen CPU'er er kanskje greie på pris, men så kommer hovedkorta på 2000Kr i tillegg. Skal en lage et AMD system så får man et råbra kort til 800-900Kr.

Jeg ser ingen P4 2,8Ghz til 1350Kr.

[Dennis87mode]

Dennis87: Aldri prøvd AMD har du? Du er vel forsatt en av de som tror AMD er ustabilt. Og hvis det er dårlige overprisede dritt CPU'er du vil snakke om, så ta en titt på Celeron, eller disse EE CPU'ene. I mine øyne er det meste Intel har overpriset dritt.

[/Dennis87mode]

Lenke til kommentar

HER<---

Tåpeligeste jeg har hørt. :laugh: Kameraten min har intel pentium 2.8 mhz 800 FSB og det er enkelte ting han gjør det bedre i og omvendt. Mikroskopisk ytelsesforskjell. Hadde selv en p4 2.4 og den var ikke i nærheten. Så kom med lit saklige påstander ihvertfall :thumbup:

Men det skal sies at en P4 med god oc er bedre en noen standard xp prossesor.

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Dropp 9200 kortet, og kjøp et 9600 istedet, det gir bedre ytelse :)

Av en eller annen merkelig grunn ender CPU-spørsmål alltid opp i en usaklig krangel, med mye dritt fra begge sider. Tror spørsmålet om Intel vs AMD burde postes under "religion", ved siden av GeForce vs. ATI :thumbup:

Add fuel to the fire: Intel-baserte hovedkort har aldri gitt meg noe trøbbel med linux under installasjon, men AMD-baserte har vært et sant ******.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Anderssb

Pris/ytelsesforholdet mellom en XP3000+ og en P4 2,8C er bortimot identisk, jf denne topicen. Prisforskjell i er ikke så stor, ca kr 1650 til 1695 for P4 2,8C og 1295 + vifte for XP3000+. Pris Boxed XP3000+ er omtrent lik P4 2,8C.

P4 2,8C yter etter det jeg kan se ca 8 - 12 % bedre enn XP3000+. Ytelsen er bedre på alle områder, men svært liten på spill.

Men 1000 kr i prisforskjell på en XP3000+ og P4 2,8C pakke er ikke å forsvare. Da kjøper man AMD.

Skal han bruke PC-en til spilling og kontorprogrammer ville nok jeg kjøpe en pakke med AMD Athlon 64 3000+. Gir bare litt mindre pris/ytelse, og 10 - 15 % bedre ytelse totalt. Komplett si pakke til 9.295 ser ut til å være et bra kjøp. Men mangler skjerm og DVD-brenner.

Har de 2 pakkene du viser til DVD-brenner og skjerm er det brukbart tilbud, uansett hva andre på forumet sier. Men de har rett i at skjermkortet ikke er det beste til spilling.

PS! Jeg bruker selv P4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...