Grott Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg har nettopp startet å lære C++ og skulle lage et (for dere) simpelt program. #include <iostream> using namespace std; int main () { int i; cout << "Stapp inn et tall"; cin >> i; cout << "Tallet du skrev inn er" << i; cin.get(); return 0; } Det som er problemet er at programmet lukekr seg med en gang. Jeg har sett et tidligere innlegg hvor dere sa at cin.get(); skulle hjelpe. Det fungerer ikke her. Er det noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk! Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Problemet er at det henger igjen en \n etter den første cin'en, som gjør at cin.get() får det den vil ha med én gang. Hvis du bruker cin.ignore(); cin.get(); så funker det nok, skal du se Vil dessuten gratulere med et særs velstilt spørsmål; 1) Du sier klart og tydelig hva problemet er 2) Du har lett på forumet for å finne cin.get(); 3) Du inkluderer koden Sånt er forholdsvis sjeldent å se. Keep it up! Lenke til kommentar
Grott Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Tusen takk!! Det funka nå!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå